Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند و افغانستان با امضای چندین توافقنامه ،26 طرح توسعه ای به ارزش 9 میلیون و 500 دلار اجرا می کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از تارنمای دی ان ای ایندیا این ۲۶ پروژه توسعه‌ای، بخشی از ۵۷۷ پروژه‌ای است که قرار بود توسط هند، بین سال‌های ۲۰۰۵ الی ۲۰۲۱ در افغانستان اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزش مجموع این قرارداد‌ها بیش از ۱۲۰ میلیون دلار است.

دربخشی از این گزارش آمده است با اینکه آمریکا از هند خواسته است تا نیروهای نظامی خود را به افغانستان اعزام کند اما دهلی نو به طور خاص بر تعهد خود برای کمک به ساخت و توسعه زیرساخت های افغانستان پایدار مانده است.

از زمانی که آمریکا ارتباطات خود را با گروه طالبان افزایش داده است تا جنگ در افغانستان به پایان رسد، فشار ها بر دهلی نو برای اعزام نیروی نظامی خود به افغانستان افزایش یافته است.

با این حال سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند روز یکشنبه تاکید کرد که دهلی نو از تمام تلاش های فراگیر برای برقراری صلح و آشتی ملی که به رهبری مردم و دولت افغانستان باشند حمایت خواهد کرد.

در اوایل ماه جاری پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، نارندرا مودی نخست وزیر هند را به دلیل عدم اقدام کافی برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان مورد تمسخر قرار داد، دولت هند لیستی از پروژه های سه میلیارد دلاری خود در افغانستان را منتشر کرد.

بر اساس طرح جدید 'همکاری توسعه ای هند و افغانستان' در که سپتامبر سال 2017 منتشر شد، پروژه های جدیدی از جمله سد شاه توت در نزدیکی کابل، ساخت مسکن ارزان قیمت در استان ننگرهار، 116 پروژه توسعه اجتماعی و تعدادی دیگر از پروژه های زیرساختی در افغانستان آغاز شده اند. همچنین هر سال بیش از سه هزار و 500 شهروند افغان در هند آموزش می بینند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ساخت مسکن سپتامبر پروژه های جدید شاه توت ننگرهار منتشر لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد