Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسایی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ در مورد افزایش قیمت خودرو گفت: در این جلسه قرار شد دستگاه های نظارتی و معاونت حقوقی رییس جمهور ظرف ۱۰ روز نظر مکتوب خود را در مورد اینکه آیا قیمت گذاری طبق قانون عطف به ماسبق می شود یا نه ارایه دهند.

«بهرام پارسایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه روز گذشته (دوشنبه ۲۵ دی ماه) کمیسیون اصل 90 برای بررسی قیمت خودرو گفت: در این جلسه بحث افزایش خودرو و مسایلی که در رابطه با خودروهای پیش فروش شده مطرح است، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد بحث قراردادهای خودروسازی با خریداران بود که این قراردادها از نظر ما  یکطرفه و از طرف خودروسازان تنظیم شده است که در این جلسه مقرر شد با هماهنگی دستگاه های ذیربط یعنی معاونت حقوقی رییس جمهور و سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات و شورای عالی رقابت و همچنین کمیسیون اصل 90 قراردادی شفاف و روشن تنظیم شود.

 

وی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 گفت: از دیگر مباحثی که در این جلسه مطرح شد بحث خودروهای پیش فروش شده بود که قرار است در شهریور سال جاری به خریداران تحویل داده شود که در این مورد قرار شد افزایش قیمت ها شامل این خودروها نشود و این افزایش قیمت از اول شهریور اعمال شود.

 

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نظر خود را مطرح کردند البته مدعی بودند افزایش قیمت خودرو از اول شهریورماه با اذان سران قوا به آنها داده شده است و کمیسیون اصل 90 نیز باید این اجازه را از مدعیان مطالبه کند.

 

پارسایی ادامه داد: نظر سازمان تعزیرات، شورای عالی رقابت، کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی این بود که این قیمت گذاری عطف به ماسبق نمی شود. خودروسازان معتقدند دو نوع قرارداد وجود دارد یک نوع قرارداد قطعی است که مشتریان در زمان ثبت نام تمام پول را یکجا پرداخت می کنند و دیگر ثبت نام غیر قطعی است که مشتریان بخشی از پول را در یک قسط پرداخت و چند قسط باقیمانده را طبق قرارداد در زمان های مختلف پرداخت می کنند که خودروسازان قرارداد نوع دوم را شامل افزایش قیمت می دانند.

 

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: بر اساس بحث هایی که ما داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در قراردادها تنها راه افزایش قیمت که پیش بینی شده است این است که خریداران به تعهد خود عمل نکنند و در زمان سررسید قسط خود را پرداخت نکنند، از نظر ما افزایش قیمت قراردادهای نوع دوم نیز غیر قانونی است و این افزایش قیمت نباید شامل قراردادهای گذشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد دستگاه های نظارتی و معاونت حقوقی رییس جمهور ظرف 10 روز بررسی های خود را انجام دهند و نظر خود را در مورد اینکه آیا قیمت گذاری طبق قانون عطف به ماسبق می شود یا نه به کمیسیون اصل نود ارایه دهند تا تصمیم گیری نهایی در این باره صورت گیرد./

 

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان سفر رئیس جمهور افتتاح پروژه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان روحانی حسن روحانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز پرستار اردبیل پارسایی قیمت خودرو کمیسیون اصل 90

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903084

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند