Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@16:22:44 GMT

منابع صندوق پس‌انداز یکم تمام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۸۳۳

به گزارش تسنیم، ابوالفضل رحیمی انارکی در نشست خبری نمایشگاه مسکن در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت صندوق پس‌انداز یکم و این‌که گفته می‌شود با کمبود منابع مواجه است، اظهار کرد: بر اساس آمار صندوق پس انداز یکم مسکن  تا  20 دیماه 97،  تعداد سپرده‌های افتتاحی در این صندوق به 554 هزار فقره رسیده است.

وی با بیان این‌که از این تعداد  370 هزار سپرده زنده و دارای متقاضی تسهیلات است، افزود: مانده سپرده‌های این صندوق 65800 میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که تعداد واحدهایی که از این تسهیلات برخوردار شدند 90 هزار واحد بوده است، تصریح کرد: برای این واحدها مجموع 68 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: همچنین تعداد واحدهای مسکونی که زوجین استفاده کرده‌اند حدود 32 هزار واحد بوده است که رقم قابل توجهی است.

رحیمی انارکی تاکید کرد: الان تقریبا منابع صندوق پس انداز یکم مصرف شده است و از این به بعد با توجه استمهال 7 ساله اقساط مسکن مهر،  از منابع وصولی مسکن مهر برای پرداخت تسهیلات استفاده می کنیم که این روند تا سال 1405 ادامه پیدا خواهد کرد. یعنی تا زمانیکه دارایی صندوق پس انداز به اندازه یکم به اندازه ای بزرگ شود تا از محل وصولی ها پرداخت وام  را انجام دهیم.

وی گفت: در واقع در پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم متکی به وصولی اقساط مسکن مهر هستیم که نرخ  سود آن در مناطق فرسوده 6 و در سایر مناطق دیگر 8 درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن در ابتدای این نشست نیز با یادآوری این‌که بانک مسکن در چهل سال اول فعالیت (قبل از انقلاب) بیش از یک میلیون نفر خانوار با تامین مالی بانک رهنی صاحبخانه کرد، اظهار کرد: در چهل سال دوم تعداد شعب را از کمتر از 100 شعبه به بیش از 1200 شعبه رسیده است. ضمن این‌که تعداد خانوارها که در دور دوم صاحبخانه شدند بیش از 8 میلیون خانوار بوده‌اند.

رحیمی انارکی با بیان این‌که محصولات متنوعی را برای دهک‌های 3 تا 7 طراحی کرده‌ایم، گفت: برای 363 هزار واحد پرداخت تسهیلات به مبلغ 132 هزار میلیارد ریال پرداخت شده که به لحاظ تعداد 41 درصد و به لحاظ مبلغ 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که امسال حدود 480 هزار واحد در قالب‌های مختلف توسط بانک مسکن تامین مالی شده است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است.مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که 203 هزار واحد مسکن مهر فعال و 240 هزار واحد غیرفعال است، بیان کرد: 41 هزار و 300 واحد به دلیل عدم اجرای انشعاب، 38 هزار واحد تصرفی، 26 هزار و 800 واحد عدم مراجعه متقاضی، فاقد متقاضی 15 هزار واحد و... غیرفعال هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم