Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  با بیان اینکه بعد از ۶۴ فعالیت در حوزه صادرات، دو ماه است که دست از صادرات کالاهای ایرانی کشیده‌ام، گفت: صادرکنندگان مشکلات بسیاری با سامانه نیما دارند. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: صادرکنندگان در شرایط فعلی مشکلات بسیاری برای صادرات کالا و بازگشت  ارز حاصل از صادرات دارند و نمی‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما برگردانند زیرا  طرف خارجی سامانه نیما را نمی شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرف خارجی از صادرکنندگان ایرانی میخواهدبانکی را برای واریز وجه  معرفی کند؛ سامانه نیما بانک نیست و تنها تشکیلات صرافی در واقع بانک مرکزی شده است.

تقصیر تحریم است؟|رئیس کنفدراسیون صادرات: تاثیر خودتحریمی‌ها بیشتر است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه صادرات کشور در حال حرکت به سمت تعطیلی است ادامه داد: پیش‌بینی می شود که فصل بهار 98 یک فصلی بسیار سخت برای اقتصاد ایران باشد،  پس در مورد صادرات نیز، اتاق بازرگانی باید زمان گذاشته و حتی جلساتی را با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کند تا این مشکلات را بتوان حل کرد.

عسگراولادی گفت: بانک مرکزی دقیقا به صادرکنندگان بگوید که سامانه نیما چیست و یک صادرکننده باید چطور با آن کار کند، دو ماه است که برای اولین بار بعد از 64 سال، صادرات خود را تعطیل کرده‌ام.

انتهای پیام/

R1342/P1012122/S7,77,78,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صادرات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟