Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معان سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه پرستاری ترکیبی از نیروی عشق است، گفت: نقش پزشکان در سیستم درمانی 10 درصد و 90 درصد فعالیت ها به عهده پرستاران است که باید با عشق و همدردی همچنین مهارت و تخصص از بیماران مراقبت می کند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: پرستاری عشق، صداقت و خدمت خالصانه به افراد دردمند است و در دنیا هیچ کاری لذت بخش تر از کمک به همنوع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هر چه نیروهای پرستاری از نظر علم و تکنولوژی بروزتر باشند، موفق ترند، افزود: سختی ها و شب بیداری ها داستان روزمره پرستاران بوده و این تلاش و خستگی ناپذیری از خصوصیات پرستاران است.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: روز پرستار مصادف با ولادت حضرت زینب (س) شخصیت برجسته اسلام و کسی است که قیام امام حسین (ع) را با مجاهدات خود زنده نگه داشت.
نوذری ادامه داد: اگر زینب کبری (س) نبود حرکت کربلا و عاشورا انعکاس نمی یافت و این بانوی فداکار این پیام را به بهترین شکل در دنیای محدود آن زمان که تبلیغات شدیدی بر علیه فرزندان حضرت علی (ع) بود، انتقال داد.
وی تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) تا زمانی که تاریخ وجود دارد به برکت حضرت زینب (س) که از نهضت عاشورا پرستاری کرد، ادامه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید نگاه به نظام سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت کار بسیار ارزشمندی و در حال ادامه است که در این راستا طی چند سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در استان ایلام صورت گرفته است.

** ایلام دارای یک هزار و 600 پرستار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این آیین گفت: هم اکنون یک هزار و 600 نفر کادر پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی منشا خدمات ارزشمند هستند و ما نیز با ارج نهادن ، بخشی از مدیران ستادی دانشگاه را از بین این افراد انتخاب کرده ایم.
دکتر کریم همتی بیان داشت: 63 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 6 هزار میلیارد ریال در این دانشگاه افتتاح یا کلنگ زنی شده که بسیاری از این پروژه ها در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده اند.
وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات شاغلان دانشگاه علوم پزشکی هستیم، اظهار داشت: مهمترین اقدامات اساسی این دانشگاه پرداخت مطالبات پرسنلی و بدهی های دارویی تا پایان سال 96، پیگیری های انجام پروژه های مشترک سه جانبه و اورژانس های شهرستانی و بیمارستان 376 تختخوابی ایلام ، استخدام 115 نفر بهورز ، فوریت پزشکی و برون سپاری در بخش های خدماتی، تغدیه ای، داروخانه های مراکز بهداشت و درمان است.
وی، تعداد داروخانه های تحت پوشش علوم پزشکی استان را 73 مورد اعلام کرد و گفت: بر اساس سرانه جمعیت (به ازای هر هفت هزار نفر ) 82 داروخانه در استان فعال هستند.
همتی، از دیگر اقدامات دانشگاه را تجهیز و افتتاح بخش (CCU) بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان با ظرفیت چهار تخت بمنظور کاهش اعزام بیماران قلبی و عروقی و رضایت گسترده مردم و مسئولان در این شهرستان بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح و راه اندازی بخش اورژانس سرپایی و بستری آنکولوژی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره)، افتتاح و راه اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی و بستری آنکولوژی، احداث چهار اتاق عمل جدید در بیمارستان امام خمینی (ره ) با پیشرفت فیزیکی 90 درصد، اتمام پروژه ساختمانی مرکز ناباروری استان و آمادگی برای تجهیز و بهره برداری، راه اندازی اتاق عمل ارتوپدی با تجهیزات کامل در شهر آبدانان از دیگر اقدامات این دانشگاه است.
وی یادآور شد: طی سفر موسسه خیریه مرهم در راستای خدمات به مردم ایلام 167 عمل جراحی شکاف لب و کام صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بهره برداری رسمی از میکروسکوپ اتمی با اعتبار 10 میلیارد ریال در محل تحقیقات زیست فناوری و گیاهان دارویی از جمله خدمات ارائه شده حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی است.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي روز پرستار تجليل از پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال