Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- استعلام درباره چگونگي تخصيص ارز استفاده شده بابت توليد کالاي صادراتي در زمان واردات کالاي صادراتي برگشتي طبق اعلام گمرک منتفي شد
به گزارش خبرگزاري آريا، در بخشنامه ابلاغ شده گمرک آمده است: پيرو بخشنامه رديف 125 مورخ 25 تيرماه 1397 درباره نحوه ترخيص کالا‌هاي صادرات قطعي برگشتي، به پيوست نامه‌هاي مورخ 10 مهرماه و اول دي ماه سال جاري معاون ارزي بانک مرکزي مبني بر عدم شمول تخصيص ارز براي صدور کالا و انجام عمليات تخصيص ارز صرفا به منظور واردات کالا و خدمات ارسال و اعلام مي‌دارد: با عنايت به نظريه آن بانک، موضوع استعلام درباره چگونگي تخصيص ارز استفاده شده بابت توليد کالاي صادراتي در زمان واردات کالاي صادرات برگشتي منتفي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بخشنامه که به امضاء علي معقولي مديرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ابلاغ شده در پاسخ به نامه‌اي است که صمد کريمي مديرکل صادرات بانک مرکزي در تاريخ دهم مهرماه براي گمرک ارسال کرده است.
دراين نامه آمده است: نظر به اينکه تخصيص ارز از سوي اين بانک صرفا به منظور واردات کالا و خدمات مطابق با مجموعه مقررات ارزي و بخشنامه‌هاي ارزي ابلاغي به شبکه بانکي کشور صورت مي‌پذيرد و صدور کالا مشمول دريافت و تخصيص ارز نيست، خواهشمند است به منظور جلوگيري از بروز تفاسير متفاوت، موضوع استعالام نامه فوق الذکر را به طور شفاف تبيين و از نتيجه اين اداره را مطلع کنند.
در نامه‌اي که، غلامرضا پناهي معاون ارزي بانک مرکزي در تاريخ اول دي ماه براي مهدي ميراشرفي ارسال کرده است، نيز تاکيد شده است، تخصيص ارز از سوي بانک مرکزي صرفا به منظور واردات کالا و خدمات مطابق با مقررات ارزي جاري و بخشنامه‌هاي ابلاغي به شبکه بانکي کشور صورت مي‌پذيرد و صدور کالا مشمول تخصيص ارز نيست.
در اين نامه با اشاره به توافقات انجام شده در هشتمين جلسه کميته سياستگذاري يکپارچه و هماهنگ در امور ارزي کشور آمده است: در اين جلسه مقرر شد موضوع از دستور کار خارج و بررسي لازم توسط گمرک صورت پذيرد. از اين رو با توجه به پيگيري‌هاي مکرر صادرکنندگان ذيربط و پاسخگويي مبهم گمرک به مفاد نامه‌هاي دهم مهرماه و 28 مهرماه 1397 اين بانک، مبني بر تبيين شفاف موضوع استعلام نامه فوق الذکر، خواهشمند است دستور فرمايند مراتب را بررسي و از نتيجه به قيد فوريت اين بانک را مطلع کنند؛ بنابراين بر اساس بخشنامه جديد گمرک که به درخواست بانک مرکزي ابلاغ شده اين بانک تخصيص ارز به صادرکنندگان را ممنوع و تاکيد کرده است ازاين پس تخصيص ارز تنها براي مصارف وارداتي و خدمات صورت مي‌گيرد. ازاين رو موضوع استعلام در خصوص چگونگي تخصيص ارز استفاده شده بابت توليد کالاي صادراتي در زمان واردات کالاي صادرات برگشتي منتفي است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گمرک کالاي صادراتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توانمندی‌های صادراتی استان بوشهر در قالب یک نمایشگاه در تهران عرضه شد که منجر به تفاهم‌نامه‌های همکاری برای فروش تولیدات و محصولات صادراتی استان شد.

وی با اشاره به معرفی تولیدات استان بوشهر به بازارهای منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در قالب این نمایشگاه امضا شد که فضای مناسبی برای توسعه صادرات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عقد چندین قرارداد فروش خارجی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه معرفی زنجیره‌های ارزش محصولات راهبردی آبزیان، خرما، صنایع پایین دست پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خرما، خرما، آبزیان و مصالح ساختمان بود.

کد خبر 6095572

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟