Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@00:08:02 GMT

ظریف و بارزانی دیدار کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۳۰۳۶

ظریف و بارزانی دیدار کردند

خرداد: 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، در این دیدار دو طرف توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار خواهند داد.عبدالله آکره ای مسئول دفتر روابط دولت اقلیم با جمهوری اسلامی ایران در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: سیاست دولت اقلیم کردستان عراق بر اساس توسعه روابط با همسایگان و بخصوص ایران پایه گذاری شده و ما امیدواریم در این دیدارها موانع پیش روی این روابط را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روابط با ایران را در حد مطلوب توصیف کرد و تصریح کرد دروازه های متعدد مرزی و مرزهای طولانی ایجاب می کند ایران و اقلیم همواره در ارتباط با یکدیگر بوده و سفر اقای ظریف در این راستا حایز اهنیت است.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و مورد استقبال نیچروان بارزانی قرار گرفت. ظریف را یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و نیز 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همراهی می کنند. این دومین سفر ظریف به کردستان عراق از زمان تصدی پست وزارت امور خارجه است.وزیر امور خارجه قرار است همچنین با 'مسعود بارزانی' رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و 'مسرور بارزانی' رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفتگو کند.ظریف بعدازظهر یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در این شهر با مقامات ارشد و نیز شخصیت های سیاسی از طیف های مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی ایران و عراق با حضور صدها مدیران صدها شرکت و فعالان اقتصادی دو کشور در بغداد، سخنرانی کرد. وزیر امور خارجه عصر امروز به سلیمانیه می رود.  برچسب ها: ظریف ، بارزانی ، محمدجواد ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف بارزانی محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق