Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام فوادیان با پاسخ به این سوال که «چرا شب های سه شنبه در مسجد مقدس جمکران به حضرت حجت(عج) متوسل می شویم؟»، گفت: بهترین متنی که برای توسل به حضرت حجت(عج) از سوی خود ایشان بیان شده، زیارت شریف آل یس است.

حجت الاسلام «محمدرضا فوادیان» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در پاسخ به این سوال که «چرا شب های سه شنبه در مسجد مقدس جمکران به حضرت حجت(عج) متوسل می شویم؟»، اظهار کرد: یکی از اماکن منتسب به امام زمان(عج) در ایران، مسجد مقدس جمکران است و چون امام عصر(عج) در سه شنبه شبی مقارن با هفدهم ماه مبارک رمضان دستور ساخت این مسجد را به «حسن بن مثله جمکرانی» داده اند، از قدیم مرسوم است که سه شنبه شب ها منتظران به این مکان مقدس مشرف شده و به امام مهدی(عج) توسل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مهدوی در ادامه گفت: اما این بدان معنا نیست که در دیگر روزها مثل دوشنبه یا چهارشنبه نمی توان به حضرت بقیه الله الاعم(عج) متوسل شد چراکه ایشان امام همه لحظات زندگی ما هستند.

 

وی اضافه کرد: برای مثال زیارت عاشورا مخصوص روز عاشورا است اما در همه ایام سال مداومت بر آن توصیه شده یا آنکه در احوالات یکی از علمای قم نوشته شده ایشان هر روز مناجات سحرگاه رمضان یعنی دعای ابوحمزه ثمالی را می خوانده است.

 

 

 

 

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه ائمه معصوم(ع) راه صحبت با خدا را از طریق دعاها به ما یاد داده اند، تصریح کرد: این راه هم به سحر ماه مبارک رمضان، یا سه شنبه شب و ... منحصر نمی شود بلکه همیشه می توان از این مسیر با خدای متعال در ارتباط بود و با او انس داشت.

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: اگرچه برای توسل به محضر امام زمان(عج) نیز در برخی منابع، زمان و مکان خاصی توصیه شده اما این بدان معنا نیست که صرفاً در آن زمان و مکان می توان به ایشان متوسل شد بلکه ارتباط با قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) فرازمانی و فرامکانی است.

 

وی درباره بهترین شیوه برای توسل به محضر امام مهدی(عج)، بیان کرد: بهترین متنی که برای توسل به حضرت حجت(عج) از سوی خود ایشان بیان شده، زیارت شریف آل یس است. اگرچه در سیره بزرگان و بسیاری از علاقمندان ایشان سفارش خاص به آن شده اما باز هم این بدان معنا نیست که حتما باید متن عربی را برای توسل به ایشان بخوانیم چراکه ممکن است شخصی در اروپا یا آمریکا فارسی یا عربی نداند اما بخواهد به حضرت(عج) متوسل شود و می تواند.

 

حجت الاسلام فوادیان ابراز کرد: امامان معصوم(ع) از درون سینه ها و افکار ما آگاه هستند لذا در هنگام توسل به محضرشان، می توان با زبان دل و آنگونه که ممکن و راحت است به آنها توسل کنیم؛ این درباره ارتباط با خدا(جز نماز که باید عربی خوانده شود) صادق است.

 

وی درباره برکات توسل به محضر امام عصر(عج) بیان کرد: نخست آنکه با این توسل ما به فقر ذاتی خود پی می بریم و بیش از پیش به اینکه خدای قادر متعال بر هر چیز توانا است، پی می بریم. اینکه خداوند بین ما و خود  رابطه و واسطه هایی قرار داده که علم و معرفت به این وسائل، دومین خاصیت توسل است.

 

کارشناس مهدوی ادامه داد: علاوه بر این، با توسل جنبه های مختلف اخلاقی در ما رشد می کند چنان که از کبر دور می شویم، چون فقط آنها که مستکبرند به درگاه الهی دعا نمی کنند، در حالی که ائمه(ع) از همه بیشتر اهل دعا بوده اند.

 

وی با بیان اینکه ائمه(ع) وسیله توکل ما به خدای متعال هستند، خاطرنشان کرد: در این میان امام مهدی(عج) به عنوان تنها معصومِ حی، کسی است که ما را می بیند و حاضر و ناظر بر اعمال ما است لذا در توسل به ایشان هم اضطرار خود را بیان می کنیم و هم از برکات توجه حضرت حجت(عج) بهره مند می شویم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان خبرگزاری شبستان روحانی حسن روحانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سقوط هواپیما امام زمان عج توسل مسجد مقدس جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)