Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@03:14:13 GMT

اهدای خون در فصل زمستان را فراموش نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۳۹۰۴

اهدای خون در فصل زمستان را فراموش نکنیم

مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ تعداد جمعیت و مراکز و پایگاه‌های انتقال خون، در زمینه اهدای خون و تولید فراورده‌های خونی، بعد از استان تهران و خراسان رضوی، جایگاه سوم را در سطح کشور دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود خون مواجه نیستیم، افزود: در فصل‌های سرد سال به دلیل شرایط آب و هوایی، کوتاه شدن روزها و شیوع بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و برای اینکه با کمبود مواجه نشویم و بتوانیم به موقع پاسخگوی نیاز مراکز درمانی باشیم، در فصل زمستان به صورت مستمر از ادارات، دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم که برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: اگرچه با کمبود خون و فراورده‌های خونی مواجه نیستیم، ولی به این معنا نیست که مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند و درخواست ما از آنها این است که همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند. افراد برای اهدای خون باید بین 18 تا 60 سال بوده و وزن بالای 50 کیلوگرم داشته باشند، از سلامت جسمی برخوردار بوده، دارو مصرف نکنند و در حال حاضر بیماری خاصی نداشته باشند. مراجعه کنندگان مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت احراز شرایط، می‌توانند خون اهدا کنند.
زینلی خاطرنشان کرد: در فصل بهار با بیشترین و در فصل زمستان با کمترین تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: در شهر اصفهان، دو مرکز اهدای خون واقع در خیابان چهارباغ خواجو و چهارراه عاشق اصفهانی و در سطح استان، 9 مرکز اهدای خون وجود دارد. در شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، شهرضا و خوانسار، پایگاه انتقال خون و در شهرستان‌های گلپایگان، نایین و خمینی‌شهر، مرکز اهدای خون دایر است. در پایگاه‌های انتقال خون، خونگیری و فراورده‌گیری انجام شده و در اختیار مراکز درمانی قرار داده می‌شود، ولی مراکز اهدای خون فقط خون دریافت کرده و برای فراورده‌گیری به پایگاه‌های انتقال خون ارسال می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مأموریت بالگرد اورژانس هوایی اصفهان به منظور انتقال بیمار بین مراکز درمانی ساعت ۱۳:۴۱ امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت_ آغاز شد.

وی افزود: در پی این مأموریت یک مرد ۸۵ ساله با سکته حاد قلبی از بیمارستان شهید رجایی داران به بیمارستان چمران اصفهان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مأموریت مذکور ساعت ۱۵:۱۸ به پایان رسید.

کد خبر 750518

دیگر خبرها

  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟