Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:20:29 GMT

دو ماده خانگی که کار شامپو را انجام می دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۳۹۵۷

دو ماده خانگی که کار شامپو را انجام می دهند

رکنا: این 2 ماده ارزان قیمت را میت وانید جایگزین شامپو کنید.

شامپوی مصرفی حاوی انواع مواد شیمیایی بعضا خطرناک هستند که واقعا می‌تواند به سلامت موهای شما آسیب برسانند. شاید ندانید، اما جایگزین طبیعی برای شامپو وجود دارد.

 طرفداران طب سنتی روز به روز بیشتر می‌شوند، زیرا اغلب ما عواقب استفاده از داروهای شیمیایی را دیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله فواید استفاده از جایگزین‌های طبیعی، حفظ کیفیت مو است که هنگام استفاده از شامپو تضعیف می‌شود.

برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپو

هیدروکسی انیسول بوتیله شده: این ماده به عنوان نگهدارنده در شامپوها استفاده می‌شود. این ماده متشکل از دو ماده ارگانیک است که در برخی پژوهش‌ها با انواع آلرژی‌ها، اختلال در غدد درون‌ریز، آسیب به اندام‌های داخلی و سرطان مرتبط دانسته شده است.

رایحه: رایحه متفاوت شامپو حاکی از وجود مواد شیمیایی متفاوت در ترکیب شامپو است.

کوکامیدو پروپیل بتائین: این ماده نوعی سورفکتانت ترکیبی یا همان مواد فعال سطحی است که با خارش و تحریک پوستی در ارتباط است.

لورث سولفات: این ماده نیز نوعی ماده فعال سطحی محسوب می‌شود که در بسیاری از شوینده‌های مصنوعی از جمله صابون، شامپو و خمیردندان کاربرد دارد. این ماده با خارش پوست سر در ارتباط است.

۴،۱-دی اکسان: یک ترکیب شیمیایی است که گفته می‌شود سرطان‌زا است.

شامپوها چربی طبیعی پوست سر را کم می‌کنند. بنابراین اگر از جایگزین طبیعی به جای آن استفاده شود، می‌تواند موجب تقویت چربیِ موهای سر شود.

بنابراین اگر کمتر از شامپو استفاده کنید، متوجه چرب‌تر شدن موهای سرتان خواهید شد. جایگزین طبیعی و البته ارزان شامپو چیست؟ ترکیب سرکه و جوش شیرین برای شستن موها بسیار کارایی دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) را با نسبت یک به سه با آب، درون یک بطری فشاری بریزید. اگر موهایتان بلند است و به شانه‌هایتان می‌رسد، میزان جوش شیرین و آب را سه برابر کنید. یعنی سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با سه برابر آب ترکیب کنید. این ترکیب باید متناسب با اندازه موهایتان باشد.

این ترکیب برای موهای خشک و تر به کار می‌آید. ترکیب را از ریشه مو تا انتهای آن مالیده و اجازه دهید تا چند دقیقه بر روی آن بماند. سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. این کار نتیجه خوبی برای شما به همراه خواهد داشت.

پس از این کار باید موهایتان را با سرکه بشویید.

شستشوی مو با سرکه

برای آماده سازی سرکه، باید مقداری سرکه سیب یا سرکه سفید را با چهار برابر آب ترکیب کنید. البته می‌توانید مقداری روغن مانند روغن نعناع، اسطوخودوس‌ یا رزماری نیز به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا از بوی سرکه کم شود. مدت کوتاهی صبر کنید و سپس سرتان را با آب سرد بشویید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ازدواج همسر شهید حججی ! + پدر و مادر شهید به عروسشان نامه نوشتند + متن نامه فیلم هواپیمای مرگ لحظاتی قبل از سقوط در کرج+ فیلم فیلم لحظه ی اعدام قاتل ملیکا در ملا عام + جزییات من مهندس پرواز را از میان لاشه هواپیمای در آتش بیرون کشیدم + فیلم لحظه حادثه و گفتگو علت سقوط هواپیما در کرج چه بود؟ + فیلم سانسور شده قاتل ملیکای پنج ساله اعدام شد / بامداد امروز در ملاعام + عکس 10 روز شوهرم را تعقیب کردم تا اینکه مچ او را در خانه یک زن بیوه گرفتم / شوهرم تلافی چندش آوری کرد ! مریم زارعی نژاد تنها زن شهید حادثه سقوط هواپیما در کرج + جزئیات فیلم لحظه اقدام شیطانی یک وکیل با دختر جوان در آسانسور + عکس زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کارگردان معروف به دستیارش تجاوز کرد +عکس این مرد را می شناسید؟ / او یک ماهه بود که در حرم امام رضا(ع) رها شده بود + فیلم و عکس فیلم لحظه نجات تنها بازمانده حادثه سقوط هواپیما / این جوان کرجی فرشته نجات شد زن بخت برگشته زیر دندان های تمساح گرسنه تیکه پاره شد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت طب سنتی سرطان آلرژی مواد شیمیایی مواد چربی ساعت دختر تصاویر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس سقوط هواپیما فیلم سقوط زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ۴۰ شرکت کننده محصولات خانگی خود را ارایه دادند.

غذا‌های ارائه شده در این جشنواره شامل غذای سنتی و محلی، فست فود خانگی و شیرینی بود.

در حاشیه این جشنواره، مسابقه نقاشی هم برای کودکان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • گل‌گهر با دو پیراهن در بازی خانگی!
  • (عکس) پیراهن زیبای بایرن مونیخ برای فصل آینده
  • رونمایی رسمی از پیراهن جدید بایرن مونیخ + عکس
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج