Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  شاددل سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان گفت : از این هفته برنامه سه‌شنبه‌ بدون خودرو ( سه‌شنبه‌ پاک ) در شهر زنجان اجرا خواهد شد.

وی افزود :  این اقدام برای نهادینه شدن رفتار مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و سایر عوارض استفاده گسترده از خودرو انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان حفاظت از محیط زیست را موضوعی زیرساختی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و افزود: نباید برای راحت‌تر زندگی کردن خود، محیط زیست را به مخاطره انداخته و به میراث آیندگان لطمه‌ وارد کنیم.

شاددل اصطلاح فرهنگ ترافیک در کلان شهرها را عامل بسیار مهمی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک و به استاندارد رسیدن بهداشت روانی برای ساکنین کلان شهرها دانست و با ابراز امیدواری نسبت به استقبال عموم مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: همه ما با استفاده نکردن از وسایل نقیله موتوری شخصی می‌توانیم در ساختن و داشتن هوای پاک برای شهرمان سهیم باشیم.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان ادامه داد : دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش می‌توانند با حضوری جدی در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در نهادینه شدن رفتار محیط زیستی و سلامت محور تاثیر گذار باشند .

وی خاطرنشان کرد: قرار است از سه شنبه این هفته ۲۶ دی ماه برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در نقاط مختلف شهر زنجان به شکلی نمادین اجرایی شده و با تداوم آن در طول سال، زمینه گسترش این رفتار در بخش‌های مرکزی این شهر فراهم شود.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان با بیان اینکه در شهرهای همانند تهران ، اراک ، شیراز و اصفهان سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است، ابراز امیدواری کرد : با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ وجذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.

شاددل یادآور شد: با حمایت‌های شهردار زنجان ، تلاش می کنیم با راهکارهای مناسب شهری مناسب برای شهروندان فراهم کنیم.

انتهای پیام / ک

اجرای طرح سه شنبه پاک در زنجان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از واژگونی خودروی وانت مزدا در بخش طارم سفلی خبر داد که منجر به کشته شدن یک‌نفر و مصدومیت نفر دیگر شد.

ناصر صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی واژگونی خودروی وانت مزدا در بخش طارم سفلی که ورودی روستای زاجکان علیا رخ داد، یک‌مرد ۷۵ ساله از مسافران این خودرو کشته و مسافر دیگر این خودرو مصدوم شد.

وی اضافه کرد: بنا به گفته اهالی منطقه بیش از ۴۵ سال است که راه روستای زاجکان علیا از توابع طارم‌سفلی به صورت خاکی و بسیار خطرناک باقی مانده و با وجود درخواست‌های پرشمار اهالی از مسئولان استان تاکنون برای بهسازی، آسفالت و ایمن‌سازی آن اقدام درخوری انجام نشده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: برای رسیدگی به این سانحه رانندگی ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات شیرین‌سو و کوگیر دفتر نمایندگی طارم سفلی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده بودند.

کد خبر 750344

دیگر خبرها

  • دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۵ اردیبهشت در زنجان
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت