Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@19:15:35 GMT

آزادی ۴۰ داعشی از زندان طالبان در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۴۳۶۹

«عبدالله افضلی» معاون شورای ولایتی بادغیس به رسانه ها گفت: گروه طالبان ۶ ماه پیش ۳۰ عضو خارجی داعش را که شهروندان کشورهای ازبکستان، قزاقستان، روسیه و چین بودند را از شهرستان «گرزوان» ولایت فاریاب اسیر کردند.  

وی اضافه کرد که طالبان عناصر گروه داعش را که در فاریاب بازداشت کرده بود به منطقه «پنج بز» شهرستان «جوند» در ولایت بادغیس منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در صفحه توئیتر خود ضمن تأیید این خبر نوشت که نیروهای آمریکایی به زندان این گروه در شهر جوند در ولایت بادغیس حمله کرده و عناصر داعش را آزاد کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون رسانه طالبان روسیه چین توئیتر زندان افغانستان رسانه زندان طالبان قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان

رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در ولایت بدخشان تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار این خبر اعلام کرد بر اساس فرمان  آخندزاده مبنی بر از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش در افغانستان، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام این کشور جریان دارد.

وی افزود: «در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده و روند از بین بردن آن آغاز شده تا این پدیده ضد بشری و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه از این حکم مستثنی نیست».

مجاهد ادامه داد: متأسفانه شماری از متخلفان به نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با خشخاش هستند، هجوم برده و باعث ایجاد رویداد ناگوار شدند.

یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟محکومیت گسترده انفجار «بدخشان» افغانستانسرپرست ولایت بدخشان کشته شد

سخنگوی طالبان تصریح کرد: به‌منظور بررسی دقیق رویدادهای متذکره هیئتی تحت ریاست «فصیح‌الدین فطرت» رئیس ستاد ارتش، تشکیل شده که «شمس‌الدین شریعتی» رئیس اداره تعقیب و نظارت فرامین و احکام، «عبدالحق» معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت کشور، «رحمت‌الله نجیب» معاون استخبارات و «عبدالمومن» رئیس شورای علمای بدخشان از اعضای این هیئت هستند.

به گفته مجاهد، این هیئت طالبان موظف است رویداد بدخشان را بررسی کند و گزارش آن را به دفتر نخست وزیر ارائه دهد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان