Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد گلریز در گفت و گو با خبرنگار مهر پیرامون عامل ماندگاری سرودهای حماسی و انقلابی، با اشاره به اینکه از قدیم بزرگان می گفتند «هر سخن که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» اظهار داشت: کارهایی که در اوایل انقلاب در رابطه با سرودهای حماسی و انقلابی و امروز با عنوان جانبازان و شهدا انجام شده، با خلوص نیت و اعتقاد، همدلی و هم نوایی و هم زبانی خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه عوامل باهم یک اتحاد خاصی دارند، از شاعر و آهنگ ساز تا خواننده، همین عوامل منجر به ماندگار شدن این آثار می شود، تصریح کرد: وقتی اهداف عالیه باشد آن کاری هم که انجام می شود آثار معنوی خود را پیدا می کند.

این خواننده مطرح کشور با تاکید بر اینکه اگر خیلی خوشبینانه قضاوت کنیم، از دهه ۸۰ یک مقدار سرودهای انقلابی ما کمرنگ شده است، افزود: عواملی که در این کار بوده اند هنوز پای کار هستند، اما عوامل رسانه ای ما و کسانی که می توانند کمک کنند از نظر مسائل مادی و دیگر مسائل، خود را کنار کشیده اند.

گلریز با اشاره به اینکه امام(ره) یک جمله کلیدی دارد، حضرت امام در مورد کسانی که غافل بودند و از انقلاب کنار بودند می گفتند «این ها بازی خورده اند» گفت: الان مسئولان بلند پایه فرهنگی کشور بازی خوردند،  در جنگ نرم واقع شده ایم، دشمن قسم خورده مردم وقتی دید با جنگ سخت حریف مردم نمی شود به جنگ نرم روی آورد.

وی ادامه داد: جنگ نرم مسائل فرهنگی مبتذل است که از طرف آمریکا و ایادی او به ما تحمیل می شود، یکی از عرصه های موثر هم موسیقی است؛ چقدر تبلیغات مسموم در مورد موسیقی ما می شود، موسیقی مبتذلی که نه محتوا دارد نه شعر و ریتم،  این ها مسائلی است که ما را رنج می دهد.

این خواننده مطرح حوزه موسیقی دفاع مقدس کشور با بیان اینکه خیلی اوقات شفاف گفته ام، نمی دانم چه مافیایی در این کار است، تصریح کرد: تفکری هم وجود دارد که خیلی خطرناک است، می گویند باید این کارها را بکنیم تا جوان ها آن طرفی نروند، این یعنی خودمان را به چاه می اندازیم.

گلریز خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب که مکرر در مورد مسائل انقلاب می گویند نشان می دهد که ایشان هم دلشان خون است. ان شاء الله مسئولان به فکر بیفتند و در حوزه موسیقی کار کنند و به مقابله با جنگ نرم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی خوب است اما تعدادش کم است؛ این جشنواره ها باید مرتب و مکرر انجام شود، گفت: متاسفانه ارگان های رسمی ما هم کنار کشیده اند، می گویند بودجه نداریم، الان در جنگ نرم هستیم، چگونه می شود بگوییم برای مقابله بودجه نداریم!

کد خبر 4513920

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی خرم آباد محمد گلریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود