Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - گفتمان بین المللی دیپلماسی فرهنگی شعر و صلح با حضور شعرای هشت کشور جهان اسلام روز سه‌شنبه به ابتکار منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این همایش که با حضور شاعرانی از هشت کشور لبنان، عمان، تونس، سوریه، عراق، اردن و بحرین در هتل بین‌المللی پارسیان آبادان برگزار شد شرکت‌کنندگان در خصوص نقش ادبیات و شعر در دوستی و نزدیکی کشورهای اسلامی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاعر و نویسنده کشور بحرین دیپلماسی هنر و شعر را پیونددهنده بین سیاستمداران و مردم دانست و گفت:بهتر است سیاستمداران برای آشنایی بیشتر با دردهای مردم شعرهای مردمی را بخوانند.
احمد العجمی اظهار داشت:گفت‌وگو در ادبیات برخلاف گفت‌وگوی سیاستمداران بر اساس احساس، عشق و علاقه است چرا که شاعر همواره صلح، محبت و عشق‌ورزی را تشویق می‌کند.
نماینده کشور لبنان ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:صلح بر عدالت استوار است.
عبیر شراره اظهار داشت:احترام به نظرهای متقابل و فرهنگ‌ها محصول توجه به شعر و ادبیات است و امروز همه کشورها و ملت ها نیازمند صلح بر اساس گفتمان هنر هستند.
شاعر و گوینده تلویزیون ملی لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تهدید و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به کشور لبنان افزود:بدون شک صلح در کشور لبنان بر اساس برداشتن سایه تهدیدهای رژیم صهیونیستی و مشارکت همه گروه‌های سیاسی در استقلال کشور محقق می‌شود.
وی ایران را کشوری دوستدار و پیشگام صلح و دوستی ملت‌ها دانست و گفت:بدون شک صلح در منطقه (خاورمیانه) با رفع تحریم از ایران اسلامی پایدارتر خواهد شد.
به گزارش ایرنا نماینده کشور اردن نیز در این نشست ایران را کشور گفت و گوی تمدن‌ها و دوستی و برادری توصیف کرد و بیان داشت:ایران اسلامی همواره برای گسترش صلح و دوستی در جهان پیشگام بوده است.
باسمه غینم اظهار داشت:توجه به ادبیات یکی از راه‌های گفت‌وگو و درک و فهم نظر دیگران است.
وی افزود:باید از طریق اندیشه در انتقال مفاهیم ادبی صلح و دوستی را در بین کشورهای اسلامی و جهان گسترش داد و از این رو ایران اسلامی به واسطه وجود شاعران نامی و توانا می تواند نقش مهمی در این مهم داشته باشد.
به گزارش ایرنا 20 شاعر از کشورهای لبنان، عمان، تونس، سوریه، عراق، اردن و بحرین برای شرکت در هشتمین جشنواره بین‌المللی صلح شعر سپید منطقه آزاد اروند به آبادان سفر کردند.
مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی صلح شعر سپید منطقه آزاد اروند سه‌شنبه شب در سینما مهر آبادان برگزار می‌شود.
جشنواره بین المللی صلح شعر سپید پارسال با استقبال خوب علاقه مندان به شعر و ادب در منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.
3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ادبيات آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت بختیاری عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چهار نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۲ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت ماه) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور اول در آبادان به طور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.

وی، تعداد شعب اخذ رأی را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و بیان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رأی از مردم آبادان را بر عهده دارند.

کد خبر 6088179

دیگر خبرها

  • فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود