Web Analytics Made Easy - Statcounter

1600 خانه و همچنین 700 چاه آب و بیش از 10 مسجد در سه محله برای پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش توسط یک سازمان مردم نهاد ترکیه ساخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ پس از گذشت چندسال از کشتار، قتل عام وحشتناک و جنایات غیر انسانی مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار، نهادهای بین المللی و برخی سازمان های حقوق بشری اقدامی در جهت کمک به  آوارگان  میانمار انجام نداده اند در حالی که تقریبا تمام پناهندگان روهینگیایی در بدترین شرایط زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 Anadolu خبرگزاری بین المللی ترکیه از ساخت دست کم 1500 خانه از بامبو برای پناهندگان روهینگیا در همسایگی بازار کاکس (منطقه ای مسکونی در بنگلادش)توسط یک سازمان غیردولتی (NGO) ترکیه  خبر داد.

حمیت کانت (Hamit Kunt)، هماهنگ کننده انجمن دنیز فِنِری در پایتخت آنکارا، روز دوشنبه به Anadolu گفت که ساخت 1600 خانه و همچنین 700 چاه آب و بیش از 10 مسجد در سه محله برای پناهندگان روهینگیا خاتمه یافت.

این انجمن به منظور بهبود شرایط مردم روهینگیا این همجواری را بنا کرد. کانت گفت که حدود 3 میلیون مسلمان روهینگیایی در سراسر جهان وجود دارد و نیمی از این آمار در اردوگاه های بازار کاکس زندگی می کنند.

کانت افزود که سازمان غیردولتی ترکیه به طور مستمر در زمینه هایی چون؛ تغذیه، آب، آموزش و پرورش، مسکن و عبادت به پناهندگان روهینگیا کمک می کند.

وی ادامه داد که بامبو به دلیل دوام و ماندگاری بالا به عنوان مواد خام انتخاب شده و هر خانه 20 مترمربع (215 فوت مربع) است.

با خانه های جدید در بازار کاکس، پناهندگان روهینگیا قادر خواهند بود تا از خود در برابر شرایط سخت زمستان از جمله بارش ها و طوفان های سنگین که در موسم بارندگی بر بنگلادش تسلط می یابد، محافظت کنند.

این انجمن به طور جداگانه بین 1350 خانوار در اردوگاه گوشت و نیز بسته های موادغذایی و پتو توزیع کرد.

از زمانی که ده ها تن در خشونت های جمعی در سال 2012 کشته شدند، روهینگیا از سوی سازمان ملل متحد به عنوان مردمی ستمدیده ای که با ترس شدید از حمله مواجه شده اند، توصیف شد.

طبق گفته سازمان عفو بین الملل بیش از 750000 پناهنده ی روهینگیایی، غالبا زنان و کودکان، از میانمار گریخته و پس از سرکوب جامعه اقلیت مسلمان در آگوست سال 2017 از سوی نیروهای میانمار وارد بنگلادش شدند.

بنا بر گزارش سازمان توسعه بین المللی انتاریو از 25 آگوست سال 2017 تاکنون حدود 24000 مسلمان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار کشته شده اند.

این سازمان با عنوان "مهاجرت اجباری روهینگیا/ تجربه ای ناگفته" گفت که بیش از 34000 روهینگیایی در آتش انداخته شدند و 114000 نفر دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سازمان توسعه بین المللی انتاریو افزود که 18000 زن و دختر روهینگیایی توسط ارتش و پلیس میانمار مورد تجاوز جنسی واقع شدند و بیش از 115000 خانه مردم روهینگیا سوزانده شد و 113000 نفر دیگر با وحشیگری مواجه شدند.

سازمان ملل متحد همچنین ضرب و شتم وحشیانه، ناپدید شدن، تجاوزهای گروهی و کشتارها از جمله؛ نوزادان و کودکان که توسط نیروهای دولتی میانمار انجام شده را مستند کرده است.

بازرسان سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کردند که چنین تخلفات، جنایت علیه بشریت است.

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی

دریافت 43 MB

تصویربردار و خبرنگار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6088611

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل