Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:54:45 GMT

قیمت نان لواش در لرستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۳۰۳

قیمت نان لواش در لرستان افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به مصوبه شورای آرد و نان استان ، تصمیم اتحادیه و شرکت غله و خدمات بازرگانی، قیمت هر عدد نان لواش در استان از یکهزار و 650 به 2 هزار ریال افزایش یافت.

محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مصوبه از امروز 25 دی ماه اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: افزایش قیمت نان لواش در استان پس از چندین سال اجرا شده که نرخ جدید نیز با توجه به نرخ سایر استان ها و آنالیز قیمت و هزینه های نانوایی ها اعمال شده است.
وی با اشاره به اینکه لرستان از استان های آخری بوده که نسبت به افزایش قیمت نان لواش اقدام کرده تصریح کرد: بر خلاف برخی اظهارات، وزن نان کاهش نیافته و با همان اندازه 175 گرم تولید می شود.
صفی خانی تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمات صمت نه قیمت گذاری بلکه نظارت بر اجرای نرخ های مصوب است و ازین رو نسبت به به برخورد با نانوایی های کم فروش یا گران فروش به شدت برخورد خواهد شد.
رییس سازمان صمت لرستان اضافه کرد: در بازرسی های هفت ماهه امسال از حوزه آرد و نان استان مشخص شد بیشترین تخلف نانوایی ها با 137 مورد کم فروشی است.
صفی خانی افزود: با توجه به استفاده روزانه شهروندان از نان و ضرورت توجه به واحدهای نانوایی در این راستا پنج هزار و 604 فقره بازرسی از نانوایی ها طی هفت ماه امسال انجام شده است.
وی با اشاره به انجام بیش از 200 مورد گشت مشترک با همکاری سایر نهادها از جمله تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف اظهار داشت: در مجموع واحدهای متخلف با تشکیل 467 پرونده به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی تصریح کرد: بیشترین تخلف واحدهای نانوایی با 137 مورد کم فروشی و پس از آن تخلفاتی همچون عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم درج واحدهای نرخ نامه و گرانفروشی بوده است.
صفی خانی نداشتن پروانه، اخفا و امتناع از عرضه را از دیگر موارد تخلفاتی نانوایان برشمرد و گفت: مردم در صورت مشاهده هر یک از تخلفات عنوان شده، مراتب را با شماره 124 ستاد بازرسی بازار در میان بگذارند.
2 هزار واحد نانوایی در استان فعال است که از این تعداد، 539 واحد در خرم آباد مستقر هستند.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قيمت نان نان لواش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پوشش ابر و وزش باد در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کارشناس هواشناسی لرستان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای فردا شاهد افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد در آسمان لرستان هستیم.
 کبری غفوری نژاد گفت: این شرایط در مناطق جنوب شرقی استان موجب بارش‌های پراکنده خواهد شد.
 به گفته وی پنج شنبه و جمعه آسمان لرستان صاف است.
 همچنین به گفته کارشناس هواشناسی استان در این مدت دمای شبانه هوا کاهش می‌یابد و دمای روزانه روند افزایشی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • افزایش پوشش ابر و وزش باد در لرستان
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟