Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:17:13 GMT

وزارت نفت سهمیه قیر پیمانکاران راهسازی را نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۷۴۷

وزارت نفت سهمیه قیر پیمانکاران راهسازی را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، هدایت‌الله خادمی در توضیح یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مبنی بر اینکه «۶ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد که در موارد هزینه‌ای برای شهرداری‌ها، ‌ بهینه‌سازی راه‌های روستایی و نوسازی مدارس اختصاص پیدا کند»، گفت: پیمانکاران اکثر شهرها و شهرداری‌ها در طی سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۹۷ برای بهینه‌سازی راه‌ها و جاده‌ها با کمبود قیر روبه رو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل کمبود قیر را اختلافات میان دو وزاتخانه راه و شهرسازی و نفت عنوان کرد و ادامه داد: به‌طور مثال بسیاری از جاده‌های خوزستان در مرحله آسفالت به دلیل نرساندن قیر به پیمانکاران آسیب دیده‌اند چرا که بارندگی‌های فصل زمستان زیرساخت‌های اکثر این جاده‌ها را از میان برد و این موضوع اختلافاتی را میان دولت و پیمانکاران ایجاد کرده است؛ پیمانکاران با وجود هزینه‌کرد و آماده‌سازی جاده‌ها به دلیل عدم دریافت به موقع قیر بسیار متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌های شهرهای کوچک نیز به دلیل دریافت ارزش افزوده ناچیز توان خرید قیر را ندارند، اضافه کرد: در حالی شهرداری‌ها و پیمانکاران مشکل خرید قیر دارند که این محصول در کشور با قیمت مناسب فراوان است و افراد فعال در این بیزینس با انجام کوچکترین فرآیندی سودهای قابل‌ملاحظه‌ای دریافت می‌کنند.

خادمی درباره مصوبه مذکور در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: به نظر می‌رسد این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی نیز رای بیاورد چراکه زیرساخت‌های جاده‌ای بسیاری از شهرها و روستا ایجاد شده اما برای تکمیل، معطل قیر مانده‌اند لذا باید پیش از نابودی این زیرساخت‌ها قیر مورد نیازشان را تامین کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر ۶ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد بخش عظیمی از نیاز جاده‌ها به قیر را حل خواهد کرد اما اینکه چه میزان از آن در طول سال ۹۸ تخصیص پیدا خواهد کرد قابل پیش‌بینی نیست.

کد خبر 4513956

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی قیر هدایت الله خادمی وزارت راه و شهرسازی وزارت نفت ایران کمیسیون انرژی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود