Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: جراحی‌های درمان بیماری چاقی با تعرفه دولتی در این بخش انجام می‌شود و قرار است کلینیک‌های در درمانی نیز در این بیمارستان در ماه آینده افتتاح شود. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در دومین مجمع سلامت شهرستان اراک با اشاره به اهمیت اجتماعی کردن سلامت اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد و اتفاقاتی که در استان درحال وقوع است، این ضرورت احساس می‌شود که به کمک سازمان‌های مربوطه بتوانیم سطح سواد جامعه را به منظور پیشگیری از بیماری ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین سرمایه‌گذاری توجه به اصل پیشگیری و تقدم آن بر درمان است، شایع‌ترین علامتی که در بیماری فشار خون وجود دارد، بی‌علامتی است، اکثر افراد مبتلا به این موضوع هیچگونه علائمی ندارند که در این راستا نیاز است افزایش تحرک بدنی به عنوان روال زندگی در کنار زندگی صنعتی و مدرن مورد توجه قرا گیرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: برای نخستین بار در خصوص درمان چاقی و افزایش وزن، ظرفیت درمانی خوبی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در اراک شکل گرفته و جراحی‌های درمان بیماری چاقی با تعرفه دولتی در این بخش انجام می‌شود و قرار است کلینیک‌های درمانی نیز در این بیمارستان در ماه آینده افتتاح شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: بودجه حوزه سلامت در سال 98 از رشد 10 درصدی برخوردار شدگیلان| عضو کمیسیون بهداشت مجلس: دولت برای پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت تدبیری نکرداصفهان| شهرضا پایتخت غیر واگیر ایران در حوزه سلامت شناخته شد

موضوع دومین مجمع سلامت شهرستان اراک تحرک بدنی است

سرپرست مرکز بهداشت اراک هم در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش و پیشگیری در حوزه سلامت گفت: موضوع دومین مجمع سلامت شهرستان اراک تحرک بدنی است،  با توجه به افزایش چاقی و اضافه وزن باید با فرهنگ‌سازی صحیح فرزندان را به گونه‌ای تربیت کرد که سبک زندگی مناسبی را برای خودشان انتخاب کنند تا در آینده بیماری‌های فشار خون، چربی، دیابت و غیره کمتر مشاهده شود. 

سعید محمددوست افزود: در سال 88 در کشور 42.8 درصد افراد بالای 18 سال دچار اضافه وزن و  چاقی بودند که با رشد 16 درصدی این رقم در سال 95 به 53.9 درصد رسیده، این آمار در استان مرکزی با رشد 13 درصدی به 57 درصد و در اراک با رشد 20 درصدی به 60 درصد رسیده است. 

وی تصریح کرد: کم‌‌تحرکی در کشور از 29.8 درصد در سال 88 به 90.3 درصد در سال 95، در استان از 35.8 درصد به 89 و در اراک به 92 درصد رسیده، همچنین بیماری دیابت در کشور به 9.5 درصد، در استان 9 درصد و در اراک نیز 9 درصد افزایش پیدا کرده که در این راستا ضرورت فرهنگ‌سازی محسوس است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار گفت: بخش های درمانی این بیمارستان در سالیان اخیر بهسازی شده بود اما تعویض نشدن در پنجره های آهنی و قدیمی بخش های جراحی عمومی و جراحی ارتوپدی، منجر به ناخرسندی مصدومان و همکارانی بود که در این مرکز به خدمت مشغول بودند.

  سیدمحمد میری امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بازدید خیر نیک اندیش حوزه سلامت حاج حسن سعادت منش از این بیمارستان، وی همه هزینه اصلاح و تعویض در و پنجره های فرسوده بیمارستان را پذیرفت و با اختصاص یک میلیارد ریال به این امر خداپسندانه، تمام در و پنجره های این مرکز تعویض و یا به صورت استاندارد اصلاح شد.   بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار با قدمتی بیش از نیم قرن با ۱۲۰ تخت بستری، علاوه بر ارائه خدمات بخش سوانح و تصادفات، خدمات درمانی مختلفی را به بیماران ارائه می دهد.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی و ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌ های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌ دهد.   سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار