Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه عازم منطقه‌ای کوچک در «نورماندی» شده تا با ۶۰۰ نفر از شهرداران و مقامات محلی فرانسه در مورد تحولات و اعتراضات این کشور گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، اعتراضات چند هفته‌ای جلیقه زرد‌ها در فرانسه که وارد نهمین هفته خود شده سرانجام رئیس جمهوری این کشور را وادار به پاسخگویی کرده و امانوئل ماکرون در مطلبی که با عنوان «نامه به مردم فرانسه» منتشر کرد، آن‌ها را به «گفتگوی شهروندی» فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفتگو شامل ۳۵ موضوع از مسئله مالیات تا دموکراسی و حفاظت از محیط زیست و نیز تقویت مهاجرت‌پذیری می‌شود.

رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد با این کار خشم را به راه حل تبدیل کند. او نوشته راه حل‌های شهروندان می‌تواند منجر به تهیه یک قرارداد جدید برای کشور شود و می‌تواند اقدامات دولت و پارلمان فرانسه و نیز نیرو‌های اپوزیسیون در اروپا و در سطح بین‌المللی را ساختارمند کند.

امانوئل ماکرون در نامه خود به ملت فرانسه نوشته است که ایده‌های تازه و نو را با آغوش باز می‌پذیرد. او تاکید کرده که هیچ تابویی برای طرح موضوع ندارد، اما خط قرمز‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه حق پناهندگی نمی‌تواند زیر سوال برود.

همچنین لغو بخش‌هایی از مالیات بر درآمد نیز قابل برگشت نیست. این اصلاحات همان چیزی است که لقب «رئیس جمهور ثروتمندان» را از سوی معترضان برای ماکرون به ارمغان آورده است.

برخی از پرسش‌هایی که ماکرون در نامه خود طرح کرده است از این قرارند:

- چه مالیات‌هایی را می‌توانیم کاهش دهیم؟

- آیا تعداد سطوح و طبقات اداری در فرانسه زیاد هستند؟

- آیا بایستی طرح پرسش با مردم یا همه پرسی را بیشتر انجام دهیم؟

رئیس جمهور فرانسه در ادامه نامه خود نوشته که یک ماه پس از انجام گفتگوی شهروندی، در اواسط ماه مارس گزارشی از نتیجه این گفتگو را به مردم ارائه خواهد داد.

ماکرون همچنین خبر از انجام سفری سراسری به تمام فرانسه داده که در آن با تعداد زیادی از سیاستمداران محلی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ماکرون جلیقه زردها فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد