Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه هنری گفت: من در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مخالفت با دکتر عاملی صحبت کردم و بنابراین در این جلسه اولین صحبت های خود را در خصوص ایشان مطرح می کنم.

وی افزود: دکتر عاملی توانست اعتماد رهبر انقلاب را برای عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی کسب کند و اعضای عالی شورای انقلاب فرهنگی در اعتمادی که به وی داشتند وی را به عنوان دبیر این شورا، انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آشنایی خیلی کوتاهی با دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دارم و وی را فردی عادل، دل سوز و خونگرم نسبت به موضوعات مختلف می دانم.

ضرغامی اظهار داشت: بعد از صحبت های من در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عاملی صحبت هایی را مطرح کردند که من آنها را پسندیدم و پس از آن علاقه من به وی بیشتر شد.

وی افزود: او رفتاری بزرگوارانه دارند و با توجه به اینکه ما دچار برهوت هستیم به این معنی که اکثر مدیران زمانی که شروع به فعالیت می کنند اقدام به تخریب نفر قبلی می کنند که در انتخاب جدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین اتفاقی رخ نداده است.

ضرغامی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب با دکتر مخبر دزفولی آشنا هستم و وی فردی است که نسبت به مسائل انقلاب این نظام، ولایت فقیه، رهبری و امام خمینی (ره) تعهد ویژه ای دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در دوره مدیریت وی، شاهد تحولات مختلفی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بودیم که می توان به سند تحول آموزش پرورش اشاره کرد که این سند بارها مورد استناد فرمایشات مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نگاه کلان به مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشد اما برخی دوستان توقع دارند که این شورا نگاه سطحی به مسائل داشته باشد و تخلفات را به گردن شورا می اندازند که در این زمینه باید دستگاه ها مسئول و پاسخگوی کارنامه خود باشند.

ضرغامی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی هر زمانی که نیاز بود به نکات مختلف و ضروری روز کشور ورود پیدا کرد و گره ای از مشکلات کشور را باز کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: مصوبات اخیر این شورا در خصوص استعدادهای درخشان یکی از مسائلی بود که انجام شد و مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر این موضوع داشتند.

وی با اشاره به راه اندازی کانال های مختلف تلویزیونی در کشور خاطرنشان کرد: برخی دستگاه های نظارتی و برخی افراد معتقد بودند که راه اندازی کانال های مختلف تلویزیونی غلط است و این افراد نگاه سطحی و نادرستی نسبت به موضوع داشتند اما این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و پس از آن به تأیید رهبری رسید و پس از آن شاهد ایجاد کانال های مختلف تلویزیونی در کشور بودیم.

کد خبر 4514035 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی عزت الله ضرغامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد