Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مسئول واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اعضای بدن جوان 16 ساله در شهرستان طبس به 6 بیمار جان دوباره بخشید.

هادی دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان بر اثر تصادف به کما رفته بود که بعد از اعزام از بیمارستان طبس به استان یزد مرگ مغزی وی تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با موافقت خانواده این جوان 6 عضو شامل کلیه ها، قلب، قرنیه، پوست و کبد به 6 بیمار نیازمند اهدا شد.
مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد اهدای عضو بیماران در استان خراسان جنوبی داشته ایم.
وی گفت: ابتدای دی ماه قلب، کبد و کلیه های بدن مرد 45 ساله ای اهل شهرستان بشرویه که دچار خونریزی مغزی شده بود، به بیماران نیازمند جان تازه ای بخشید.
دهقانی ادامه داد: همچنین تیرماه امسال اعضای بدن خانم 40 ساله قاینی به علت خونریزی مغزی شامل کبد، 2 عدد قرنیه و پانکراس به بیماران نیازمند اهدا شد.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت مرگ مغزي پيوند عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد