Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور - ایرنا - مقام های قضایی اندونزی، یک فرد تبعه هلند را به جرم تلاش برای سرنگونی دولت اندونزی در شرق این کشور با کمک تسلیحاتی به شورشیان جدایی طلب و راه اندازی کودتا در این منطقه مورد محاکمه قرار می دهند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، دادستان شهر 'ومنا' اندونزی در استان پاپوا محل درگیری های اخیر ارتش و جدایی طلبان در گفت وگو با رسانه های اندونزی گفت: تحقیقات پلیس نشان می دهد ،'یعقوب اشکرزیپسکی' تبعه 39 ساله هلندی به ارتش ملی آزادیبخش پاپوا اندونزی پیوسته و به این گروه شورشی پیشنهاد خرید اسلحه برای ایجاد کودتا و سرنگونی دولت اندونزی در ایالت محدوده شرقی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مسئول اندونزیایی' اشکرزیپسکی' که در صورت محرز شدن جرمش باید 20 سال حبس را در زندان تحمل کند با اعتصاب غذا قصد داشت در جلسه استماع اتهاماتش شرکت نکند.'
این مقام قضایی اندونزیایی تاکید کرد: این تبعه هلندی تمام اتهامات خود را انکار کرده است.
دادستان های این پرونده اما اعلام کردند که پلیس اندونزی فیلم ها و مستندات کاملی از تلاش متهم برای کمک به شورشیان پاپوا در دست دارند.
پیشتر مقام های اندونزی اعلام کردند که یک تبعه هلند و تعدادی از اندونزیایی ها را برای کمک به نیروهای شورشی در پاپوا به همراه تعداد زیادی اسلحه دستگیر کردند.
اندونزی پیش از استقلال از مستعمرات هلند بود. ارتش این کشو پس از استتقلال در سال 1960 همواره با جدایی طلبان ارتش ملی آزادیبخش پاپوا درگیری داشته است.
منازعات گسترده میان ارتش اندونزی و جدایی طلبان استان پاپوا در غرب این کشور در یکماه اخیر دوباره شعله ور شده و تاکنون دستکم 20 کشته برجای گذاشته است.
درگیری میان ارتش و جدایی‌طلبان در استان پاپوا پس از آن شعله ور شد که در روز های اخیر شورشیان با حمله به کارگاه پل سازی دولتی 19 کارگر و یک سرباز را کشتند.
شاخه نظامی گروه جدایی‌طلب 'جنبش آزادی پاپوا' در صفحات شبکه های اجتماعی خود اعلام کرد که این کارگران از اعضای ارتش بوده‌ و این حمله علیه دولت اندونزی صورت گرفته است.
با این حال جاکارتا اعلام کرده است که این کارگران غیرنظامی بوده‌اند که برای شرکت ساختمانی دولتی کار می کرده و در حال ساختن یک پل هستند.
کمیسیون حقوق بشر اندونزی با صدور بیانیه ای خواستار جلوگیری از حملات بیشتر شورشیان و پایان دادن به خونریزی دراین منطقه شده است.
طبق گزارش رسانه های آسیایی، این حادثه خونین یکی از شدیدترین خشونت‌های سال‌های اخیر در پاپوا درسال های اخیر بوده است.
استان پاپوا به عنوان پهناورترین استان اندونزی در بخش غربی جزیره گینه نو بزرگترین جزیره جهان پس از استرالیا قرار دارد.
بخش شرقی جزیره که زمانی مستعمره مشترک آلمان و انگلیس و پس از آن منطقه تحت الحمایه استرالیا بود، در سال 1975 میلادی تحت عنوان پاپوا گینه نو استقلال خود را به دست آورد.
جدایی طلبان پاپوا از سال 1961 خواستار استقلال از اندونزی هستند. پس از استقلال اندونزی دولت هلند همچنان گینه نو غربی را به عنوان مستعمره خود حفظ کرد، اما سرانجام تحت فشار اندونزی و با حمایت آمریکا در سال 1962 از این مستعمره خارج شد.
دولت هلند قبل از خروج از گینه تدابیری را برای استقلال نهایی گینه غربی شامل تشکیل شورای گینه نو، اتخاذ کرد که در انتظار کسب استقلال، پرچم خاصی را هم برای کشور مورد نظر خود - پاپوا غربی - طراحی کرده بود.
دولت اندونزی در سال 1963 توانست توافق سازمان ملل را برای تفویض مسئولیت نظارت بر روند نظرخواهی از مردم پاپوا در مورد آینده سرزمین خود به دست آورد و شورای تصمیم گیری پاپوا را تاسیس کرد.
این شورا در سال 1969 تمایل مردم پاپوا را برای الحاق به اندونزی اعلام کرد و خواستار تشکیل کشور مستقلی نشد.
اما استان پاپوا سه دهه بعد شاهد مقاومت مسلحانه گروه های استقلال طلب، مقابله نیروهای ارتش اندونزی با آنان و کشته شدن هزاران نفر بود.
آساق **1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي طراحي كودتا اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه با ارسال پیامی تحقیرآمیز برای نتانیاهو و کابینه وی به آنها گفت که همه تلاش‌های ارتش شکست خورده و خجالت بکشید و از مناصب خود استعفا داده و به خانه‌هایتان بروید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یک کلیپ تصویری از یکی از اسرای صهیونیست در غزه منتشر کرد که در آن، این اسیر اسرائیلی پیامی تحقیرآمیز برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی فرستاد.

این اسیر صهیونیست با نام « هرش گلدبرگ پولن» در این پیام خود خطاب به نتانیاهو و کابینه او گفت که از شما انتظار می‌رود هر کاری که باید، برای بازگرداندن ما به خانه‌هایمان انجام دهید. آیا این خواسته خیلی بزرگی است ؟ شما باید خجالت بکشید که 200 روز ما را رها کرده‌اید و همه تلاش‌های ارتش منجر به شکست شده است. شما باید خجالت بکشید زیرا همه معامله‌هایی که به شما پیشنهاد شد را رد کردید.

وی در ادامه این پیام خود گفت: زمانی که شما همراه خانواده‌هایتان غذا می‌خورید به ما که در جهنم و زیر زمین گرفتار هستیم فکر کنید که بدون آب و غذا و دارو مانده‌ایم و از نور آفتاب هم محروم هستیم.

این اسیر صهیونیست از مقامات رژیم اشغالگر خواست تا از منصب خود استعفا دهند و بروند و گفت: وقت آن است که کلیدها را تحویل دهید و وزارتخانه‌ها را خالی کنید و در خانه‌هایتان بنشینید.

هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کردادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

وی در پایان این پیام خود از خانواده‌های اسرای صهیونیست خواست تا به فشارهای خود علیه کابینه نتانیاهو ادامه دهند و تاکید کرد: تا زمانی که همه ما سالم به خانه هایمان برگردیم دست از این فشارها برندارید.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام در سخنرانی ضبط شده خود که عصر سه‌شنبه منتشر شد درباره پرونده اسرای صهیونیستی گفت که دشمن تلاش می‌کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست آوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود.

رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در سال 1986 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد