Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: از 228 مسافری که امدادرسانی به آنها صورت گرفت 170 نفر در گردنه قسطین لار، 42 نفر در گردنه کوهین و 16 نفر نیز در آوج بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکمت اله هاشمی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: در پی بارش برف در استان، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گردنه‌های آوج، کوهین، قسطین لار و بهرام آباد مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تیم‌های عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی و پایگاه‌های امداد و نجات، در 24 ساعت گذشته به 228 نفر از هموطنان امدادرسانی کردند. 

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین درباره تعداد تیم‌ها و نفرات و تجهیزات مستقر در محورهای مواصلاتی اذعان کرد: در گردنه آوج 12 نفر نجاتگر در قالب 4 تیم با 2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه ست نجات و یک تیم 3 نفره با خودروی کمک دار به عنوان پشتیبان به حالت آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: در گردنه کوهین سه تیم با دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات و 9 نفر نجاتگر، در گردنه قسطین لار سه تیم سه نفره از نجاتگران با یک دستگاه آمبولانس مستقر و یک تیم دیگر به عنوان پشتیبان و در گردنه بهرام آباد نیز یک تیم سه نفره واکنش سریع مستقر و آماده انجام خدمات امدادی بودند.

این مسئول گفت: از 228 مسافری که امدادرسانی به آنها صورت گرفت 170 نفر در گردنه قسطین لار، 42 نفر در گردنه کوهین و 16 نفر نیز در آوج بودند و مجموع افراد اسکان داده شده نیز 70 نفر در گردنه قسطین لار بود.

وی عنوان کرد: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال در چهار حادثه جاده ای و یک حادثه شهری چهار نفر را به مراکز درمانی انتقال داده و به سه نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

هاشمی عنوان کرد: باتوجه به برودت هوا و پیش بینی وقوع کولاک و بارش برف و باران نیروهای امدادی هلال احمر استان قزوین در پایگاه‌های مختلف در استان مستقر هستند و به امدادرسانی خواهند پرداخت.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیرو‌های جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج