Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- بیست و پنحمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور اعضا در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و بر تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت و همچنین تامین میوه شب عید تاکید شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار قم در این جلسه گفت: پارسال میوه در کشور فراوان بود و مشکلی برای تامین میوه شب عید نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا سیار افزود: امسال باید پیش بینی های لازم صورت گیرد و با توجه به افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم میوه تهیه و انبار شود.
وی با تاکید بر نظارت بر قیمت ها، بیان کرد: ارزانی قیمت بازار قم باعث شده شهروندان شهرهای اقماری نیز نیازهای خود را از قم تهیه نمایند و به همین دلیل تامین کالاهای شاخص حیاتی است.
وی با اشاره به گرانی مرغ، اضافه کرد: وقتی به سراغ مرغدار می رویم، مدرکی ارائه می کند که نهاده ها را گران خریده و مرغ سه هزار تومان برای وی گران تر تمام شده است که باید این مساله در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

* رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت: بر اساس شرایط روز 550 تن سیب و یک هزار و 150 تن پرتقال میزان سهمیه ای بود که تهران به استان قم اختصاص داده بود، ولی این سهمیه امروز به 350 تن سیب و 700 تن پرتقال کاهش یافته است.
محمدرضا طلایی افزود: با توجه به این که خرید به صورت متمرکز از طریق اتحادیه مرکزی بر اساس سهمیه انجام می شود، تامین بیشتر از سهمیه امکانپذیر نمی باشد.
وی اضافه کرد: موز و خیاری که سال های گذشته در سبد میوه خانواده ها بوده است، امسال قیمت بالایی دارد.
وی به گرانی مرغ اشاره و بیان کرد: با وجود این که قم بیش از 10 هزار تن نهاده طیور خریداری و پول آن را نیز واریز کرده، ولی بخش خصوصی که وظیفه حمل نهاده های مرغ را دارد، نتوانسته نهاده را وارد استان نماید.
طلایی ادامه داد: در روزهای گذشته مرغ با قیمت 98 هزار ریال در فروشگاه های زنجیره ای توزیع شد و قیمت تخم مرغ نیز با توزیع انجام شده در حال کاهش است.
وی افزود: اگر روند توزیع مرغ در کشور به صورت یکپارچه انجام شود قیمت آن کاهش می یابد که این کالا باید در تعاونی های مصرف و فروشگاه های زنجیره ای در قالب تنظیم بازار توزیع شود.
وی خاطرنشان کرد: قیمت آزاد مرغ 133 هزار ریال است که امروز 10 تن و 400 کیلو در فروشگاه های معتبر استان توزیع شد.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، توزیع مرغ منجمد در تمام فروشگاه های معتبر هیچ محدودیتی ندارد روزانه حدود 6 تن توزیع می شود.

* مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز گفت: با حمل گوسفند زنده بدون مجوز برخورد می شود و تاکنون چندین پرونده از جمله پرونده هایی با تعداد 200، 15 و 10 راس گوسفند زنده تشکیل شده است و در صورتی که متهمان نتوانند مجوز حمل ارائه نمایند منجر به محکومیت آن ها می شود.

* معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات قیمت 57 قلم کالا در 15 روز گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن، گفت: بر اساس بازرسی های صورت گرفته، قیمت هشت قلم کالا بیش از 10 درصد نوسان داشته است که شامل پیاز درجه یک 25.9، پیاز درجه دو 26.3، گوجه فرنگی 10.3، ذرت خارجی 11.9، کنجاله سویای خارجی 14.8، پودر دستی تاژ 14.9، پودر ماشینی تاژ 48.5 و کاغذ تحریر 14.7 درصد می باشد.
احمدرضا سمیعی نصب افزود: 20 قلم کالا بدون تغییر بوده، قیمت 9 قلم کالا کاهش و قیمت 20 قلم کالا نیز کمتر از 10 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، قیمت 23 قلم کالا بالاتر از میانگین کشوری، 23 قلم کمتر از میانگین کشوری و 11 قلم نیز برابر میانگین کشوری بوده است.

* مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در 2 ماه گذشته 640 تن سهمیه برنج به قم اختصاص یافته که تاکنون 560 تن جذب شده است و سهمیه شکر نیز به 200 تن افزایش یافته است.
بهزاد رادمنش افزود: بالغ بر یک هزار تن آرد به شهرهای استان مرکزی فروخته شده است، زیرا کیفیت آرد استان در سطح کشور درجه یک است.

* معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیر گفت: تاکنون سه هزار و 532 حلقه لاستیک درون شهری در استان توزیع شده که معادل 35 درصد سهمیه اختصاص یافته به قم است.
به گفته حمید سالاری، سهمیه قم حدود 10 هزار و 68 حلقه لاستیک درون شهری است.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جلسه تنظيم بازار نظارت بر قيمت ها قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است