Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طبق سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش، فضای آموزشی برای هر دانش آموز 8 مترمربع است که هم اینک این رقم پنج مترمربع و بیانگر این است که باید 42 میلیون مترمربع به این فضا افزوده شود.

روابط عمومی نوسازی و تجهیز مدارس فارس در گزارش روز سه شنبه خود از قول محمد جمال زاده در آیین افتتاح آموزشگاه 6 کلاسه زنده یاد محترم معتقدی در لامرد، اعتبارات کنونی را برای ایمن سازی مدارس کشور کافی ندانست و افزود: هم اینک 30 درصد مدارس کشور به ایمن سازی نیاز دارند که انجام این مهم نیازمند 90 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: اعتبار کنونی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در مجموع چهار هزار میلیارد تومان است که این رقم برای ایمن سازی همه مدارس کشور کافی نیست.

**فارس در زمینه مشارکت خیران مدرسه‌ ساز پیشتاز است
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میانگین مشارکت خیران در کشور در زمینه مدرسه سازی 30 درصد است اما این رقم در استان فارس افزون بر 50 درصد است که بیانگر پیشتازی فارس در این زمینه است.
جمال زاده بیان کرد: با وجود فزونی مشارکت‌های مردمی در فارس، فرسودگی مدارس این استان 10درصد از میانگین کشوری بیشتر است و حل این مشکل افزون بر حمایت های دولتی به عزم و اراده جدی خیران نیاز دارد.
وی، به رشد چشمگیر مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در سال های اخیر اشاره و از خیران به عنوان برگزیده‌ترین بندگان الهی یاد کرد و گفت: مدرسه سازی از جمله توفیق هایی است که راه توسعه و ترقی را هموار می‌کند.
آموزشگاه 6کلاسه زنده یاد، محترم معتقدی در لامرد، در فضایی با زیربنای یک هزار مترمربع و با هزینه 12میلیارد ریال با مشارکت بنیاد نیک اندیشان هاشمی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ظرف مدت 9 ماه ساخته شده است.
جمال زاده در ادامه سفر خود به استان فارس به جنوب این استان عزیمت کرد و با حضور وی آمورشگاه خیرساز حاج مرتضی عظیمی که به یاد فرزندش زنده یاد حسن عظیمی با هزینه 10میلیارد ریال در شهر گراش احداث شده است، افتتاح شد.
همچنین با حضور معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، عملیات ساخت یک باب فضای پرورشی همراه با یک آموزشگاه دیگر در شهرستان های لارستان و گراش آغاز شد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار و شهرستان های لامرد و گراش به ترتیب در 378 کیلومتری، 365 کیلومتری و 355 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
7375 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوسازي مدارس فضاي آموزشي ايمن سازي مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی