Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@02:33:00 GMT

تعداد 2214 تخت فعال در استان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۷۶۴۲

تعداد 2214 تخت فعال در استان

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیامک واحدی سه شنبه (25 دی ماه) مراسم روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برگزار شد، اظهار کرد: شغل پرستاری یکی از مشاغل لازم و ضروری هر جامعه به حساب می‌آید و در هر منطقه و کشوری به وجود پرستار در بیمارستان‌ها نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه رشته پرستاری آگاهانه انتخاب می‌شود، تصریح کرد: پرستار فردی است که با روحیه ایثار و عشق و یک فعالیت عملی در بیمارستان‌ها خدمت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه سنگ بنای بهداشت و درمان در تمام دنیا پرستار تشکیل می‌دهد، بیان کرد: تمام زحمات درمان و نگهداری از بیمار وظیفه پرستار بوده چرا که بدون وجود پرستار درمان انجام نمی‌شود.

واحدی با اشاره به اینکه اخلاق مناسب یکی از شرایط شغل پرستاری است، عنوان کرد: درک بالا، حرمت بیماران، اراده قوی و صبر از صفات برگزیده یک پرستار است.

وی ذکر کرد: استاندارد پرستاری در کل دنیا این است که سه برابر تعداد پزشکان و دو برابر تخت‌های بیمارستانی، پرستار وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه به ازای هر هزار نفر باید سه پرستار داشته باشیم، افزود: در استان به ازای هر تخت بیمارستانی، یک پرستار فعالیت می‌کند، در حالی که باید 1.8 دهم پرستار داشته باشیم که متاسفانه در این راستا کمبود نیرو انسانی داریم.

واحدی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان کردستان دو هزار و 214 تخت فعال در بیمارستان‌ها وجود دارد، ذکر کرد: طبق استاندارد جهانی در کشورهای توسعه یافته 4 تا 5 پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در نظر گرفته شده، اما در استان به ازای هر تخت بیمارستانی 6 دهم پرستار داریم .

وی افزود: تاکنون در استان کردستان تعداد پرستاران کارشناسی و ارشد یک هزار و 834 بوده است، که نسبت به سال گذشته تعداد 200 پرستار افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های استان تعداد 280 بهیار، 86 کمک پرستار، 242 تکنسین اتاق عمل، 200 هوشبری و 115کمک بهیار خدمت می کنند.

واحدی با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان محروم به حساب نمی‌آید، بیان کرد: استان دارای نیروهای انسانی متخصص و افراد تحصیل کرده در رشته های مختلف است و از لحاظ کیفی وضعیت مطلوبی دارد، و ما امروز با افتخار در حوزه بهداشت و درمان اعلام می‌کنیم که استان کردستان یک استان محروم نیست.

وی با اشاره به اینکه کارانه و اضافه کار پرستاران به زودی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: چنانچه از که فروردین امسال کارانه و اضافه کار پرستاران پرداخت نشده است اما در تلاش هستیم که به زودی حقشان را پرداخت کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم به  60 نفر از پرستاران و کارکنان فوریت‌های پزشکی که در زمان حادثه زلزله سرپل ذهاب حضور پیدا کردند تقدیر و تجیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کردستان استاندارد بیمارستان پرستار دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشیک پزشکی قانونی اصفهان در تعطیلات نوروز فعال است

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در صورت بروز حادثه یا آسیب مردم به خدمات این پزشکی قانونی نیاز دارند، کشیک پزشکی قانونی در ایام نوروز در ستاد اداره کل واقع در میدان فیض پزشکی قانونی با بیش از ۴۰ نوع خدمت در بخش‌های تخصصی، در تعطیلات نوروز با برپایی واحد کشیک در خدمت مردم و مراجعان عزیز است تا در صورت نیاز، هم استانی‌ها به خدمات این اداره کل دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: عمده دلایل مراجعات مردم به واحدهای کشیک در این ایام مربوط به ارزیابی آسیب‌های ناشی از تصادفات، نزاع و درگیری و همچنین موارد مرگ‌های غیرطبیعی است که امیدواریم در نوروز امسال با کاهش حوادث مختلف از جمله تصادفات رانندگی شاهد مراجعه حداقلی مردم به ادارات پزشکی قانونی باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: ساعت فعالیت پزشکی قانونی استان در روزهای تعطیل ایام نوروز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ بعد از ظهر خواهد بود.

کد خبر 6056527

دیگر خبرها

  • استقرار ۲۵۰ نیروی اورژانس در تحویل سال حرم مطهر رضوی
  • سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ نمایش روی صحنه تئاتر رفت
  • پزشکی قانونی همدان در ایام نوروز فعال است
  • پزشکی قانونی همدان در تعطیلات نوروز فعال است
  • حدود ۱۲ هزار پزشک و پرستار در خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران
  • رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی
  • کشیک پزشکی قانونی استان اصفهان در تعطیلات نوروز فعال است
  • کشیک پزشکی قانونی اصفهان در تعطیلات نوروز فعال است
  • سامانه فعال بارشی کردستان را فرا می‌گیرد
  • فعالیت ۲۱ مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی