Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله اکبری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۷۰ هزارطرح نیمه تمام در کل کشور  وجود دارد ، اظهار داشت: به منظور اتمام ۷۰ هزار طرح نیمه تمام  بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی که میزان اعتبارات عمرانی کل کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سیاست جدید دولت بر این است که مدیران کلنگ‌ها را روی زمین بگذارند و هیچ افتتاح جدیدی نداشته باشیم، بیان داشت: دولت به دنبال ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی در به اتمام رساندن طرح های نیمه تمام است و تسهیلاتی برای این امر گذاشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با اظهار اینکه دولت ۵۷ درصد بودجه تعیین شده برای طرح‌های عمرانی را تاکنون محقق کرده است، بیان داشت: تمام هزینه های جاری صد درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع بودجه کشور در سال آینده ۳۹.۳ درصد رشد کرده است، ادامه داد: دولت بودجه های مشخص شده برای طرح های آبی وتامین شرب مردم را تا ۸۱ درصد محقق کرده است.

اکبری با اعلام اینکه در بودجه سال آینده تمام اعتبارات طرح های عمرانی را افزایش داده است،‌گفت: بودجه مشخص شده برای پروژه کوهرنگ در سال جاری ۱۳۴ میلیارد تومان مشخص شده است که بیشترین مبلغ را از سال ۸۹ تاکنون داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۳۴ میلیارد تومان،‌۸۳ میلیارد تومان آن محقق شده است ،گفت:در صورتی که بخش خصوصی ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند، دولت ۱۰۱ میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام پروژه هزینه می کند.

اکبری با بیان اینکه فولاد مبارکه به عنوان یک بخش خصوصی برای اتمام طرح کوهرنگ ۱۷۹ میلیارد تومان هزینه کرده است، بیان داشت: سامانه گلاب دو جزو طرح هایی است که با منابع استانی باید تکمیل شود.

وی بیان داشت: کل اعتبارات در نظر گرفته برای سامانه دوم گلاب یک هزارو ۹۸۰ میلیارد تومان است که با اجرای این طرح آب شرب برای ۱۴ شهرستان تامین می شد که با اجرای فاز اول آن ۳.۳ دهم متر مکعب آب شرب به شهرستان های دارای مشکل آب ، آبرسانی میشود.

استانداران از سال آینده حق قطع یارانه افراد پردرآمد را دارند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: در حال حاضر بخش خصوصی به منظور مشارکت برای بخش خصوصی گلاب دو مشخص شده است که نیاز به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد:  این در حالی است که سال آینده ۹۰ میلیارد تومان دولت برای تکمیل طرح های آبی در نظر گرفته است که اگر بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری و تکمیل نشد این میزان اعتبار را تخصیص دهد.

اکبری با اشاره به اینکه سال آبی گذشته مهر تا مهر، ۷۰ میلیارد تومان صرف تامین آب شرب شده است،‌ اضافه کرد: از محل سازگاری با کم آبی برای کشاورزان هزینه شده است به این صورت که ۵۵ میلیارد تومان اعتبار صرف جبران خسارات شد، ۲۵ میلیارد تومان صرف آبرسانی سیار به باغات شد و ۵ میلیارد تومان صرف خرید بذرهایی که توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان اختصاص یافت.

وی از رشد ۲۳ درصد اعتبارات برای تخصیص یارانه به مردم خبر داد و گفت: از سال آینده استانداران اختیار عمل دارند که اقشار پر درآمد را شناسایی و یارانه آنها را قطع و اعتبارات آن را صرف فقر زدایی و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام کنند.

کد خبر 4514180

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه