Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان فضایی در صفحه اینستاگرام منسب به سازمان درباره پروژه پرتاب ماهواره پیام  اطلاعیه هایی جداگانه صادر کرد.

اطلاعیه شماره یک به شرح زیر است:

بامداد امروز ماهواره پیام بوسیله ماهواره بر سیمرغ به فضا پرتاب شد، مرحله اول و دوم این فرآیند با موفقیت انجام شد، هر چند که کل این فرآیند موفقیت صد در صدی نداشت اما دستاوردهای ارزشمندی کسب شد، از تلاش و کوشش ستودنی تمام متخصصین و جوانان ایرانی که در طراحی و ساخت ماهواره پیام و ماهواره بر سیمرغ و ایستگاه های زمینی تقدیر و تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه شماره دو به شرح زیر است:

با توجه به اینکه از هفته ها قبل تاریخ و زمان پرتاب مشخص بود، این موضوع نشان می دهد در حوزه مدیریت یک کلان پروژه فضایی موفق عمل کرده ایم، در یک بازه زمانی کوتاه ماهواره، ایستگاه های زمینی و پرتابگر کاملا هماهنگ با هم عمل نمودند، این خود یک دستاورد است.

اطلاعیه شماره سه به شرح زیر است:

 در بازه زمانی که ماهواره در مدار بود، ارتباط ماهواره با مرکز کنترل اصلی در مرکز فضایی ماهدشت و نیز مرکز دیگر در قشم به خوبی برقرار شد و داده های تله متری در ۲ مرکز فوق دریافت شد، بنابراین، این موضوع نشان می دهد ماهواره و ایستگاه های زمینی به درستی عمل نموده اند.

اطلاعیه شماره چهار به شرح زیر است:

همزمان با پرتاب ماهواره پیام، تیم های رصدی در مرکز ماهدشت و چابهار برای اولین بار در پروژه های ماهواره ای سازمان همزمان با پرتاب اقدام به رصد نمودند، این خود بیانگر وجود هماهنگی مناسب بین تیم ماهواره و پرتابگر و تیم های رصدی فضایی است و هم وجود دانش فنی و تخصص لازم به منظور رهگیری اپتیکی و نیز محاسبه پارامترهای مداری ماهواره که موضوع بسیار مهمی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوافضا اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود

اسامه حمدان سخنگوی حماس اعلام کرد که عملیات کرم ابو سالم پیامی مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در گفتگو با تلویزیون العربی تاکید کرد که مقاومت از طریق عملیات امروز یکشنبه علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

اسامه حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد

این رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.

وی بیان کرد که مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت