Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@05:42:29 GMT

هشدار غریب‌آبادی درباره تروریسم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۷۹۸۱

هشدار غریب‌آبادی درباره تروریسم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین رویکرد دوگانه در مبارزه با تروریسم را نه تنها مفید ندانست، بلکه باعث تقویت و رویش بیشتر تروریسم خواند.

«کاظم غریب‌‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در صفحه توئیترش با اشاره به استانداردهای دوگانه غرب در مبارزه با تروریسم نوشت: از بدو استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، همواره پدیده شوم تروریسم که با حمایت و پشتیبانی برخی دولت‌های خارجی همراه بوده است، یکی از موارد جدی نقض حقوق اساسی شهروندان ایرانی به خصوص حق حیات، حق صلح و امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی چند سال اخیر پنج دانشمند هسته‌ای ایران ترور شده‌اند که چهار نفر از آنان به شهادت رسیدند. فقط گروهک تروریستی منافقین 17 هزار شهروند بیگناه ایرانی را تاکنون ترور کرده است. با وجود این، گروهک‌های مذکور هنوز در برخی کشورهای غربی آزادانه حضور و فعالیت دارند که این موضوع نشان‌دهنده اتخاذ معیار دوگانه در قبال مسئله تروریسم است.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حملات تروریستی متعددی علیه مرزبانان ایرانی و نیز تعدادی از اماکن فرهنگی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در بیروت، صنعا و پیشاور به وقوع پیوسته است، افزود: تروریسم از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدیدات علیه حقوق ملت‌ها و ثبات بین المللی است.

سفیر ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان بزرگ تروریسم معتقد است تروریسم، افراط‌گرایی و مسئله جنگجویان تروریست خارجی چالشی بزرگ برای کل جامعه بین المللی است که پیامدها و مخاطرات آن فراتر از مرزهای منطقه‌ای بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایران از هر اقدامی که منجر به نابودی تروریسم و خشونت‌گرایی افراط‌آمیز شود، حمایت می‌کند.

غریب‌آبادی در پایان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد است که اتخاذ رویکرد دوگانه نسبت به کشورها در خصوص مبارزه با تروریسم نه‌ تنها سودمند نیست، بلکه سبب انحراف تلاش‌ها در مبارزه جهانی علیه تروریسم و در نهایت سبب تقویت و رویش بیشتر تروریسم خواهد شد.

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هشدار سفیر تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشورهای عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور به میزبانی روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای عضو بریکس طی سخنانی با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تدوین سازوکارهای تعمیق روابط و تعاملات بین کشورهای عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر محورهای سخنرانی معاون وزیر امور اقتصادی در این نشست بود.

برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحدهای اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشورهای عضو بریکس از جمله برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.

لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیندهای اجرایی و رگولاتری، تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی، حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت کشورهای عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس قرار داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران