Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@04:05:52 GMT

اعلام جزییات سفر سرلشکر باقری به باکو

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۸۱۱۱

اعلام جزییات سفر سرلشکر باقری به باکو

ساعت 24- سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فردا در صدر یک هیات عالی رتبه نظامی به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.

سردار "قدیر نظامی" معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: در این سفر دو روزه که به دعوت رسمی سپهبد "ذاکر حسن اف " وزیر دفاع جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد سردار باقری و هیأت همراه، ضمن دیدار و مذاکره با وزیر دفاع با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس ملی و برخی از مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحث و تبادل نظر در زمینه مسائل مورد علاقه دو طرف و توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی در حوزه‌های دریایی، زمینی، مسائل مرزی و برخی مسائل راهبردی را از مهمترین محورهای این دیدارها اعلام کرد و افزود: در این سفر همچنین تفاهم نامه همکاری‌های نظامی و دفاعی بین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد.

معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت این سفر گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی هستند و از طرفی با توجه به نقش و تأثیرگذاری نیروهای مسلح دو کشور در ایجاد ثبات و امنیت منطقه‌ای، امنیت مرزها و امنیت دریای خزر و مقابله با تروریسم، پیش بینی می‌شود این سفر در توسعه روابط و ارتقا و تعمیق مناسبات دو کشور به ویژه در توسعه همکاری‌های گسترده نظامی نقش مؤثری داشته باشد.

خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرلشکر باقری احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم