Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل غرب آسیا سفر دکتر ظریف به عراق را با اهمیت توصیف کرد و گفت: ایران باید با همه گروه های قومی و مذهبی در عراق ارتباط مثبت و سازنده داشته باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور دیدار با مقامات، شخصیت ها و گروه های سیاسی و اقتصادی روز یکشنبه هفته جاری عراق وارد این کشور شده بود، در دو روز گذشته با محمد علی حکم وزیر امور خارجه، عادل المهدی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق، رهبران فراکسیون اصلاح و سازمندگی، ایاد علاوی نخست وزیر پیشین، عراق دیدار و مذاکره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور در بین فعالان اقتصادی، گفت وگو با نمایندگان ادیان، اقوام و گروه های مختلف از جمله رهبران اقلیم کردستان عراق از جمله برنامه های سفر دکتر ظریف به این کشور بود.
حسین رویوران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اهمیت سفر دکتر ظریف وزیر امور خارجه به عراق اظهار داشت: ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه روابط بسیار گسترده اقتصادی، سیاسی، توریستی، فرهنگی و مذهبی دارند، بنابراین ایجاب می کند هماهنگی های بیشتری بین دو کشور درباره تحولات منطقه از جمله سوریه، یمن و خود عراق انجام شود.
وی این سفر را با اهمیت توصیف کرد و افزود: دکتر ظریف در این سفر می تواند شرایط و روابط دو جانبه و همچنین هماهنگی های منطقه ای را به روز کند.
کارشناس مسائل غرب آسیا درباره دیدارهای وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات و گروه های مختلف در عراق گفت: ایران باید با همه گروه های قومی و مذهبی ارتباط مثبت و سازنده داشته باشد.
رویوران خاطرنشان کرد: ممکن است برخی نیروها از لحاظ فکری و سیاسی به ایران نزدیک تر بوده و برخی این چنین نباشند اما این موضوع نباید مانع از ارتباط مستقیم و مثبت با همه گروه ها باشد.
وی با یادآوری این که عراق برای امنیت ملی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: زمانی ایران می تواند نسبت به شرایط عراق اطمینان یابد که با همه گروه های سیاسی، مذهبی و قومی ارتباط داشته باشد.
این استاد دانشگاه به انتخابات پارلمانی اخیر در عراق اشاره و خاطرنشان کرد: این انتخابات نشان داد نیروهایی که ارتباط خوبی با ایران دارند در بین مردم عراق دارای محبوبیت بالایی هستند و این موضوع نشان دهنده پایگاه گسترده ایران در بین مردم این کشور است.

** مردم عراق رابطه خود با ایران را تحت فشار آمریکا تنظیم نمی کنند
رویوران درباره سفر منطقه ای پمپئو به عراق هم گفت: آمریکا تلاش می کند تا عراق را تبدیل به پایگاهی برای تهدید ایران تبدیل کند که امر قابل تحقق نیست.
وی با تاکید بر این که مردم عراق حاضر نیستند رابطه خود با ایران را تحت فشار آمریکا تنظیم کنند، یادآور شد: مردم عراق بزرگترین ضمانت ایران هستند و تا زمانی که این مردم به ایران و همپیمانی طبیعی آن نگاه مثبت دارند، آمریکا نخواهد توانست بین ایران و عراق شکاف ایجاد کند.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ظريف عراق كردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست