Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن رد سهل گیری و سخت گیری در دریافت مالیات افزود: سرعت، دقت و سلامت باید در همه بخش های وزارت اقتصاد اجرا شود؛ بگونه ای که سرعت به دقت و سلامت آسیب نرساند.

فرهاد دژپسند روز سه شنبه در گردهمایی سراسری مدیران وزارت اقتصاد و سازمان های وابسته این وزارتخانه، انسجام ارکان این وزارتخانه و تقویت دستگاه های تابع آن را به عنوان اهرمی برای ایجاد یک تحول بزرگ در استان ها ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین نخستین ضرورت تحقق این انسجام - با توجه به وظایف و مسوولیت های وزارت اقتصاد - را افزایش توانمندی های علمی و فنی مدیران برشمرد که بکارگیری این ظرفیت ها می تواند اهرم یک تحول بزرگ در حوزه اقتصاد باشد.

دژپسند تاکید کرد: مدیران استانی وزارت اقتصاد با برخورداری از دانش و فنون جدید، توان تحلیل و اشراف به موضوع های حوزه وظیفه ای این وزارتخانه، باید با عملکرد خود رویکرد و چهره اصلی وزارت اقتصاد به عنوان متولی مالیات، گمرک، جذب سرمایه های داخلی و خارجی و تامین مالی تولید در استان را نشان دهند.

دژپسند، ملاک ارزیابی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها را «میزان کارکرد مدیریت استانی در مورد وظایف و کارکردهای اصلی وزارت اقتصاد» مانند میزان جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد پایه های جدید مالیاتی منطقه ای و شناسایی فرار مالیاتی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه گمرک، مالیات و خزانه داری در استانها باید زمینه را برای رشد و افزایش درآمد و توزیع مناسب آن فراهم کنند، از کسانی که تنها جنبه درآمدی گمرک را به وزارت اقتصاد نسبت می دهند، انتقاد کرد.

دژپسند در ادامه افزود: گمرک با ایجاد درآمد، دروازه تقویت سرمایه گذاری و تولید است و بنابراین باید کل اقتصاد را به گمرک وابسته دانست.

وی با بیان اینکه 85 درصد واردات ما کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه تولید است، تاکید کرد: گمرک باید به عنوان ریلی برای افزایش سرمایه گذاری و تولید باشد و اگر در این مسیر به درستی عمل نکند، تبدیل به یکی از موانع جدی سرمایه گذاری خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ احترام ارباب رجوع در مراجعه به مجموعه های تابعه وزارت اقتصاد گفت: آسان سازی کار مردم و شتاب بخشی به رشد اقتصادی با ارتقاء بهره وری و زدودن قواعد و سازوکارهای مزاحم و همچنین اجرای کامل و دقیق قانون در این مسیر وظیفه ذاتی همه ماست و فلسفه وجودی نهاد دولت چیزی جز این نیست، پس این مهم باید وجهه همت همه ما باشد. 

وی درباره بازار سرمایه نیز با تاکید بر نقش و جایگاه بورس به عنوان متولی یکی از ارکان نظام مالی کشور تصریح کرد: تقویت جایگاه بورس می تواند منجر به افزایش چشمگیر کارکرد آن در تامین مالی حوزه تولید شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه منظور از سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی و رفع موانع تولید است، اظهار داشت: متولی سرمایه گذاری در استانها، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی و مرکز خدمات سرمایه گذاری است و یکی از کارکردها و ویژگی های سرمایه گذاری خارجی، انتقال فنآوری و سبک های مدیریتی است.

** راه کاهش فساد و افزایش بهره وری

دژپسند، الکترونیکی کردن امور در همه حوزه ها به عنوان فراهم سازی زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی اقتصاد را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندها، باعث حذف ارتباط رودررو و مستقیم میان کارکنان سازمان و ارباب رجوع و در نتیجه کاهش فساد و هزینه ها و افزایش بهره وری می شود.

** کارنامه عملکرد 40ساله وزارت اقتصاد ارائه شود

وی در عین حال با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: گزارش عملکرد 40 ساله وزارت اقتصاد باید با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های قانونی وزارت اقتصاد و سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه، به صورت تحلیلی ارایه شود.

دژپسند همچنین از مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با انسجام گروهی نسبت به بهبود متغیرهای کلان اقتصادی، حذف فساد احتمالی و تخصیص بهینه منابع کمک کنند.

به گزارش جماران، وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یکی از ۱۸وزارتخانه دولت، مسئول تنظیم سیاست‌ های اقتصادی و مالی کشور، اجرای سیاست های مالیاتی و برنامه همکاری ‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ‌های مشترک با کشورهای دیگر است.

این وزارتخانه با برخورداری از ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در مراکز استان ها و دستگاه های تابع آنها در شهرستانها، تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور و ایجاد هماهنگی در اجرای آنها، تهیه و تنظیم صورتحساب عملکرد بودجه سالانه کل کشور، تنظیم و اجرای برنامه همکاری های اقتصادی و مالی و فنی ایران با دیگر کشورها، سازمان‌ها و موسسه های اقتصادی و مالی بین‌المللی و ایجاد هماهنگی در اعمال نظارت بر اینگونه روابط و مناسبات بین‌المللی، نگهداری اسناد مالکیت اموال غیرمنقول دولت که حق استفاده آن‌ها برعهده دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است و پیشنهاد، دریافت، بررسی و انجام همه امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های ایران در خارج و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران و همچنین کمک‌های اقتصادی و فنی به کشورهای خارجی وظایف عمده این وزارت خانه به شمار می رود. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها گمرک مالیات وزارت اقتصاد فرهاد دژپسند جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • کنایه مجری به خریداران استقلال و پرسپولیس
  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • عکس| حذف ستاره های استقلال و پرسپولیس از روی لوگو
  • برگزاری آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید