Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به دنبال احیای فدراسیون بین المللی ورزشی زنان مسلمان هستند. فدراسیونی که توسط فائزه هاشمی رفسنجانی راه اندازی شد و در دهه ۸۰ منحل شد اما اکنون وزارت ورزش به فکر احیای آن افتاده است.

طرفداری - پرونده احیای فدراسیون ورزشی زنان کشورهای مسلمان در حالی دوباره در دستور کار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار گرفته که سال‌ها از حرکت جدی در زمینه راه اندازی مسابقاتی مختص زنان مسلمان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فدراسیون به همت فائزه هاشمی رفسنجانی و در دوران ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کلید خورد و سبب برگزاری ۴ دوره مسابقات ورزشی زنان کشورهای مسلمان شد اما با انحلال این فدراسیون به دلیل تحولات سیاسی، پرونده این رقابت‌ها بسته شد.

اکنون وزارت ورزش قصد دارد زمینه را برای احیای این مسابقات فراهم کند. توسعه ورزش زنان در کشورهای اسلامی و افزایش آمار ورزشکاران محجبه شرایط را برای برگزاری مسابقاتی باکیفیت فراهم می‌کند اما این موضوع چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد.

ورزش زنان هر سال حرفه‌ای تر می‌شود و راه اندازی مسابقات زنان کشورهای اسلامی در وسعتی قابل قبول باید مطابق با تقویم فدراسیون‌های بین المللی باشد، از سوی کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شود و فدراسیون‌های جهانی نسبت به آن نظر مثبت داشته باشند.

موضوع دیگر تأمین هزینه‌های پشتیبانی یک فدراسیون با چنین وسعتی است که مورد سؤال قرار دارد. علاوه بر این، منتقدان می گویند راه اندازی مسابقاتی ویژه زنان ورزشکار محجبه به دلیل فقدان رسمیت تنها فرصتی برای حضور ورزشکاران ایرانی در میادین بین المللی غیر رسمی است در حالی که توان و انرژی راه اندازی فدراسیون و مسابقات زنان کشورهای اسلامی، اگر در خدمت تقویت ورزش قهرمانی زنان قرار گیرد به نتایج بهتری منتج خواهد شد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی ، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور در دوحه قطر برگزار می‌شود.

در پنجمین روز این مسابقات و در مرحله مقدماتی اسکیت آقایان علی دوستی و امیرمحمد دادگر در خط آتش قرار می‌گیرند.

برنامه روز پنجم مسابقات به شرح زیر است:

جمعه، ۷ اردیبهشت ماه:
مقدماتی اسکیت آقایان - ساعت ۹:۰۰ الی ۱۶:۳۰

کد خبر 6088858

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت