Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- جشنواره فرهنگی تسنیم سه شنبه شب با معرفی برترین ها و بزرگداشت شهید محسن حاج حسنی کارگر و شهید حسین حریری در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: نگاه ‌های معارفی و قرآنی در آثار هنری باید بیش از پیش جلوه ‌گر شود.
جعفر مروارید افزود: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم با هدف حمایت از آثار هنری با مضامین اخلاقی، فرهنگی و قرآنی برنامه ریزی و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مشهد بهترین مکان برای ظهور مفاهیم قرآنی در سطح هنری است، اظهار داشت: این جشنواره که با رویکرد جوان گرایی در جوار مضجع شریف رضوی برگزار شد بیانگر این است که بستری از معارف اسلامی و قرآنی در فضای ایران به رشد و نمو رسیده است.
وی با اشاره به استقبال از این جشنواره گفت: این جشنواره در چهل سالگی انقلاب اسلامی با رویکرد جوان گرایی و رویش های هنری با نگاه هنری می تواند آرمانهای انقلاب اسلامی را بر اساس مطالبات جوانان، نقادی و تعهدی که در هنرمندان مشهد وجود دارد، به نمایش بگذارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جوانان کشور ظرفیت نهفته جمهوری اسلامی و از خود مردم هستند و نگاه جوان، چشم انداز آینده ایران را می سازد.
مروارید افزود: قرآن معجزه جاودانه است، امیدواریم این جشنواره در سالهای آینده در سطح بین الملل برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: زبان هنر زبان جهانی و زبان زیبایی شناسانه مفاهیم است که این مهم در جشنواره تسنیم در مشهد آشکار بود و امیدواریم شاهد رشد و نمو این بستر در سالهای آینده باشیم.
محمدرضا محمدی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: هزار و 312 اثر فرهنگی هنری شامل 436 فیلم کوتاه، 294 فیلمنامه و 582 عکس و مجموعه عکس برای رقابت در چارچوب سومین جشنواره ملی فیلم، فیلمنامه و عکس تسنیم در مشهد ارسال شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره و خانواده های شهید محسن حاج حسنی کارگر و شهید حسین حریری قدردانی شد.
این جشنواره ملی سالانه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن سینمای جوان ایران ، موسسه سینمایی و فرهنگی اطلس، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی برگزار می شود.
7505/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره تسنيم آثار برگزيده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد

دریافت 64 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6095870

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین