Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه پرتاب ماهواره از سوی ایران قوانین بین المللی را نقض نمی کند، اظهار داشت: هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مربوط به پرتاب ماهواره پیام امیر کبیر توسط ایران به فضا اعلام کرد: تهران با پرتاب ماهواره به فضا قوانین بین المللی را نقض نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید پرتاب ماهواره برها را از موشک های بالستیکی ساخته شده برای نابودی اهداف جدا دانست، اظهار کرد: این ها وسایل حمل غیرمشابه هستند و فناوری هایی که در آنها بکار گرفته می شوند، با یکدیگر تفاوت دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حتی اگر به فرض محال این دو نوع موشک را یکسان بدانیم که برای من غیرقابل تصور است، هیچ دلیلی برای انتقاد از ایران که موج جدید آن را در ماه های اخیر علیه این کشور شاهد بودیم، نمی بینم.

مقام روس خاطرنشان کرد: ایران با آزمایش های موشکی خود هیچ گونه اقدام ممنوع ازنظر قوانین بین المللی یا توافقنامه هایی که این کشور در آن مشارکت دارد، انجام نمی دهد.

وی تصریح کرد: در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچگونه ممنوعیتی برای بکارگیری فناوری های موشک های بالستیکی برای ایران اعمال نشده و فقط از این کشور خواسته شده از پرتاب موشک های ویژه حمل کلاهک های هسته ای خودداری کند.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، ماهواره برها و موشک های بالستیکی زمین- زمین غیرهسته ای، از نظر ساختار با موشک های قادر به حمل کلاهک های هسته ای تفاوت های اساسی دارند و همه متخصصان این را می دانند.

وی ادامه داد: از این رو انتقاد از ایران بخاطر اینکه این کشور برنامه موشکی خود را توسعه می دهد نادرست است و آن را اقدامی غیرمسئولانه می دانیم که بطور عمدی و آگاهانه جامعه جهانی را به گمراهی می کشاند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی