Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی آملی 25 دی در دیدار اعضای موسسه آینده روشن و اعضای مرکز تخصصی مهدویت اظهارکرد: جریان مهدویت یکی از اضلاع وحی و نبوت است؛ حوزه وقتی می‌تواند در جریان مهدویت کارآمد شود که در اصل توحید، وحی و نبوت کارآمد شود. ایشان ادامه داد: اگر معنای درست نبوت، وحی و امامت به درستی مشخص شود و ضرورت نیاز جامعه به امام معصوم به درستی تبیین گردد، پایه و اساس تبیین مباحث دیگر نیز بوجود خواهد آمد پس دست ما باید پر باشد و هیچ نکته مجهولی در این زمینه برای ما وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید یادآور شد: کلینی در مقدمه کافی می‌نویسد که قطب فرهنگی هر ملتی عقل آن ملت است، عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند اگر اینگونه باشد آنگاه مساله نبوت، وحی و امامت در جامعه مطرح خواهد بود و جامعه خواهد دانست که نیاز به راهنما دارد و در این زمینه هیچ چاره‌ای به جز اتکا به نقل که ابزار انتقال آن به جامعه، نبوت و امامت است، ندارد. بدون وحی جامعه به هیچ کجا نمی رسد و وحی تنها و تنها نزد ائمه علیهم السلام است. آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: خداوند در بخش پایانی سوره مبارکه نساء جایگاه رفیع عقل را مشخص و تبیین می کند که وحی و نبوت یک امر ضروری است، می‌فرماید ما انبیاء را فرستادیم که شما عاقلان به من اعتراض نکنید که چرا برای ما راهنما نفرستادی؟! یعنی عقل آنقدر قدرت دارد که با خدا گفت‌وگو و احتجاج کند که چرا برای من رسول و راهنما نفرستادی در حالی که از مسیر دشوار پیش روی من آگاه بودی! لذا عقل می‌فهمد که نمی‌فهمد و نیاز به راهنما دارد که در اینجا دلیل سخن کلینی مشخص می‌شود. ایشان تاکید کرد: در حوزه مهدویت باید بیش از پیش به  علم کلام توجه شود، لازم است که کلام را مثل رسائل و مکاسب تدریس کنید، باید باور کنیم که حضرت حجت(عج) ما را می‌بیند و مهدویت یعنی عقل و عدل! این را باید با همه وجود باور کنیم تا بتوانیم به صورت شایسته به موضوع مهدویت بپردازیم. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مهدویت عقل عدل جوادی آینده روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید

 امین سالمی (رهبر ارکستر نوای آفتاب) ضمن بیان این خبر، عنوان کرد: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال جدید ۳۱ خردادماه و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد. او درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم، همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های خود ارکستر و اعضا ارکستر نیز دیده شود؛ چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

 ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۲ در دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه نوای آفتاب مهر تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد