Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان کل کشور در مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مبارزه جدی با مواد مخدر باید ریشه منابع مالی فعالان این عرصه و قاچاقچیان را خشکانده و قطع کنیم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از دادگستری کل استان قزوین،سعید عمرانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: قزوین دارالمومنین است و با داشتن شهدایی، چون رجایی و بابایی و علمای زیاد خود کارنامه قابل قبولی دارد و از بی حاشیه‌ترین استان‌ها است و تاکنون نیز بار زیادی به نظام تحمیل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر ندانیم جایگاهمان کجاست در کار‌ها موفق نمی‌شویم باید انگیزه در عمل داشته باشیم و در زمانی که بهترین بستر برای خدمت به مردم فراهم شده در مسیر گره گشایی از مشکلات گام برداریم و بدانیم امروز دشمن می‌خواهد دستاورد‌ها را کوچک جلوه دهد و با سمپاشی در فضای مجازی نسل جوان را بدبین کند.

عمرانی تصریح کرد: مقایسه دستاورد‌های انقلاب فراوان است و همه مسئولان رسالت دارند شرایط را برای جوانان بازگو کنند تا نسل جدید با برکت و نعمت انقلاب آشنا شود.

معاون دادستان کشور در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مردم برای خورد و خوراک قیام نکردند و انقلاب ما جنبه معنوی و متعالی دارد و در مسیر جبهه توحید گام برداشته است.

وی اظهارداشت: برای حل مشکلات نیازمند تعامل و اتحاد هستیم و در مقابله با اعتیاد حتما باید به صورت منسجم و متحد عمل کنیم تا به نتیجه برسیم.

عمرانی در ادامه بیان کرد: در حوزه مواد مخدر دو رویکرد اساسی مبتنی بر اصول و قواعد داریم که رهبری بر آن تاکید دارند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت است و باید دراین زمینه موفق عمل کنیم.

عمرانی گفت: با تقدیم بیش از ۴ هزار شهید و ۱۰ هزار جانباز هنوز به نظر می‌رسد در این بخش به دلیل پیچیدگی خوب کار نکرده ایم و باید از روش‌های جدید استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در هر استانی که مدیران، دادستان و رئیس پلیس قوی داشته ایم شرایط فرق کرده و نتایج بهتری داشته ایم لذا باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و بکار بگیریم و از توان مردم و تشکل‌های بخش خصوصی هم استفاده کنیم تا سریعتر به هدف برسیم.

عمرانی یادآورشد:چراباید وقتی معتادی درخانواده هست بلافاصله وی را ترد کنیم و این نگاه نفرت آمیز درست نیست، زیرا جامعه فرد را گرفتار کرده و ما نباید در این شرایط معتاد را تنها بگذاریم و اجازه دهیم هم خود و هم جامعه را نابود کند.

وی بیان کرد: در عبن دشواری در این عرصه اگر شرایط مناسب فراهم شود به نظر می‌رسد با اتحاد و همدلی می‌توانیم کار‌ها را بهتر سامان دهیم، ولی در این کار داشتن خلوص نیت ضروری است.

معاون دادستان کل کشور اظهارداشت: اگر بخواهیم در کار‌ها به نتیجه برسیم باید ابتدا بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر را شناسایی و سپس آن را نابود کنیم تا مبارزه ما ریشه‌ای باشد.

وی اضافه کرد: پادزهر مبارزه با مواد مخدر خشکاندن منابع مالی قاچاقچیان است و هنگامی که قاچاقچی دستگیر می‌شود باید همه دستگاه‌ها همکاری کنند و اطلاعات لازم را بدهند تا کمر قاچاقچی شکسته شود.

عمرانی گفت:رصد تراکنش‌های مشکوک مالی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم سودگران مرگ را شناسایی و نابود کنیم، زیرا کسی که قاچاق کالا و مواد مخدر دارد و صد‌ها میلیارد تومان نقدینگی را یک شبه وارد بازار سکه و دلار و مسکن می‌کند می‌تواند اقتصاد را دچار آسیب کند و ما باید در این زمینه جدی باشیم.

وی اظهارداشت: در یک رصد مشخص شد یک خانم ۱۷ میلیارد تومان گردش مالی داشته و تظاهر کرده که به نان شب محتاج است و با یارانه امرار معاش می‌کند و یا یک کودک در حسابش ۷ میلیارد تومان داشته و یک فروشنده موبایل ۲۰ میلیارد تومان جمع کرده بود تا از کشور خارج شود که شناسایی کردیم که این وضعیت نشان می‌دهد در این میان بسیاری از کسانی که خودرو‌های میلیاردی دارند باید بررسی شود از چه راهی آن را بدست آورده اند.

معاون دادستان کشور در مبارزه با مواد مخدر یادآورشد: البته ما با ثروت و سرمایه‌های حلال هیچ کاری نداریم و کسانی که از راه قانونی کار اقتصادی و تجاری و یا فعالیت دیگر دارند و خانه و خودرو‌های میلیاردی دارند کاری نداریم، اما بسیاری از کسانی که یک شبه به ثروت رسیده اند از راه‌های نامشروع است و باید مشخص شود از چه محلی کسب درآمد کرده اند.

عمرانی گفت: وقتی سیستم‌های قوی داریم که می‌تواند جابجایی‌های سنگین مالی را رصد کرده و پول‌های کثیف را شناسایی کند چرا استفاده نمی‌کنیم باید بپذیریم با اهمال و روش سنتی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی افزود: هر پولی که منشا تخلف و حرام دارد باید پیگیری و برخورد شود و ما هم لازم است علمی‌تر کار کنیم و امروز نشستن پشت میز یک آفت است و نتیجه ندارد و اگر بخواهیم در مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم باید کار کنیم و از مردم کمک بگیریم و درب اتاقمان باز باشد تا اعتماد سست شده مردم را باز گردانیم.

عمرانی یادآورشد: معتاد یک بیمار است که درمان آن ثواب دارد و امروز که شمشیر جمهوری اسلامی در دست ما مدیران است باید بخوبی از آن برای برخورد با متخلف و قاچاقچی و سوداگران استفاده کنیم تا امنیت و آرامش جامعه برقرار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مواد مخدر قاچاقچیان معاون دادستان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اقدامات ایران در نیم قرن اخیر در زمینه حفاظت از سرزمین در چارچوب بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از جمله طرح‌هایی است که در راستای حفظ، احیا، توسعه و استفاده پایدار از منابع زیستی در ایران در حال اجرا است و می‌تواند به عنوان بخشی از طرح بزرگ مقیاس "یک کمربند یک جاده" در نظر گرفته شود.
عباسعلی نوبخت افزود: این طرح می‌تواند در راستای پیوند اکولوژیک کشور‌های منطقه از چین گرفته تا کشور‌های آسیای میانه و غرب آسیا مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ما باید در تببین رویکرد‌های مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نسبت به شناسایی و به اشتراک‌گذاری دانش، ارتقای سازگاری و تاب‌آوری در برابر اثرات اقلیمی، جوامع حساس و آسیب‌پذیر اقدام و آن را تقویت کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا، مشارکت مردمی به ویژه جوانان، زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر به عنوان یک راهبرد محوری مد نظر بوده و بهبود و ارتقای معیشت پایدار و انعطاف‌پذیر باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی درهمین حال اجرای بالغ بر ۳۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه‌های آبخیز بحرانی کشور، حفظ و توسعه منابع جنگلی، کنترل فرسایش آبی و بادی، ساماندهی در مدیریت و بهره‌برداری از مراتع و تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از اکوسیستم‌های مناطق خشک و نیمه‌خشک را از دیگر اقدامات گسترده در ایران برای حفاظت از سرزمین و در چارچوب برنامه‌های بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برشمرد.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: شرایط کنونی تخریب سرزمین در اقصا نقاط کره زمین و به ویژه در منطقه آسیا ایجاب می‌کند تا هرگونه برنامه‌های ملی مدیریت منابع زیستی در ارتباط و هماهنگ با کشور‌های منطقه تعریف شود.
وی در همین حال اضافه کرد: تاکنون آن گونه که شایسته است از ظرفیت دانش بومی و نوین و تجارب ارزنده کشورمان در مدیریت منابع آب و خاک و در عرصه بین‌المللی استفاده نکرده‌ایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک این فرصت را فراهم می‌کند که جایگاه مقتدرانه و اثرگذار ایران در عرصه‌های تخصصی بین‌المللی تقویت شود و شناخت و آگاهی در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز گسترش یابد.
نوبخت با اشاره به چالش‌های موجود اذعان داشت: در یک دهه اخیر مشخص شده که بین تنوع زیستی، تغییرات اقلیم، جنگل‌زدایی، تخریب سرزمین، گسترش آلودگی‌های شیمیایی، بحران آب و دیگر چالش‌های تهدید کننده منابع سرزمین، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: پیامد‌های این چالش‌ها، تمام کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده و تمام ساکنان آن را به صورت گسترده‌ای تهدید می‌کند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به طور یقین مدیریت حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نیازمند دستیابی به الگو‌های یکپارچه، جامع و هماهنگ در برنامه‌های توسعه پایدار است.
وی در پایان خواستار مشارکت فعالانه اعضای شورا، عضویت کشور‌های مدعو در شورای حکام، به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حمایت و پشتیبانی علمی، فناوری و مالی نهاد‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد شد.

دیگر خبرها

  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن