Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس دینی با اشاره به فواید همنشینی با عالمان دینی گفت: همنشینی و انس با عالم دینی، انسان متکبر را به مرحله تواضع می رساند وموجب می شود انسان نسبت به دنیا بی رغبت شود.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام«سیدحسین حسینی قمی» در مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدمحمدحسین میرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) که امشب (۲۵ دی ماه) برگزار شد، به فواید همنشینی با علمای دینی اشاره کرد و گفت:«مِنَ الْكِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ»، اولین فایده همنشینی و انس با عالم دینی است که موجب می شود، انسان متکبر به تواضع دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی«مِنَ الرِّيَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ» را دومین فایده همنشینی با عالم دینی برشمرد و افزود: انسان مومن اگر با عالمی که اهل اخلاص و عمل است، نشست و برخاست داشته باشد، اخلاصش زیاد می شود. بسیاری از کسانی که کتاب نوشته اند، بخشی از آن را به معرفی و تمجید از خویش پرداخته اند، اما شیخ عباس که کتاب «فوائد رضویه» را در شرح حال 1200 تن از علمای جعفری «ع» می نویسد، وقتی به نام خود می رسد، می گوید: چون این کتاب در بیان احوال علماست شایسته ندیدم که ترجمه خود را  که احقر و پست تر از آنم که در شمار ایشان باشم،  در آن درج کنم و از ذکر حال خود صرف نظر کرده فقط بسنده می کند، به ذکر مؤلفات خود، این نشان از اخلاص در عمل این عالم بزرگ دارد.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه «مِنَ الشَّكِّ إِلَى الْيَقِينِ» را سومین فایده همنشینی با عالم دینی نام برد و ادامه داد: عالم دینی را با ایمانش بشناسید و هرکسی که ادعای ایمان کرد،نمی تواند فردی با ایمان باشد،اگر رفت و آمد با عالم موجب شد که ایمان شما بیشتر شود،آن عالم واقعی است.یکی از اساتید حوزه علمیه قم که ازشاگردان آیت الله بروجرودی بود، بیان می کرد که اگر ایمان ما محفوظ شده است، تنها به خاطر کتاب، حدیث و حکمت نیست، بلکه بخش عمده آن به دلیل دیدن عالمان بزرگی همچون آیت الله حائری بوده است. زیرا که دین عالم دینی یقین انسان به دین را زیاد می کند.

 

حسینی قمی خاطر نشان کرد:«مِنَ اَلرَّغْبَةِ إِلَى اَلزُّهْدِ»، دیگر ویژگی است که باید با همنشینی با عالم دینی نصیب انسان شود، زیرا همین موجب می شود، انسان نسبت به دنیا بی رغبت شود، آیت الله سید ابوالحسن موسوی اصفهانی، از مراجع تقلید بزرگ شیعه، از جمله علمایی بود که به گفته آیت الله مرعشی نجفی، زندگی بسیار ساده ای داشت که حتی اجاره منزلشان را در نجف نمی توانست پرداخت کند، وقتی صاحبخانه به دلیل نتوانستن پرداخت اجاره از خانه بیرونش کرد، مجبور شد، 15 روز در خرابه زندگی کند، این نشان دهنده عدم تعلق به دنیا در این عالم است.

 

 وی «مِنَ اَلْعَدَاوَةِ إِلَى اَلنَّصِيحَةِ» را دیگر ویژگی فایده همنشینی با عالم دینی نام برد و تصریح کرد: عالم دینی و امام جماعت مسجد باید کاری کند که فرد مسجدی به دنبال خیرخواهی و عمل خوب برود، چرا که در سیره انبیا و بزرگان دین هم به آن تاکید شده است.

 

حسینی قمی بر لزوم نبردن آبروی انسان ها تاکید و گفت: افرادی که تریبون و رسانه در دست دارند، نباید به راحتی آبروی دیگران ببرند، امروز فضاهای مجازی نباید بستر بردن آبروی انسان ها باشند و اخلاق عالم دینی این باشد که آبروی انسانی که خطا کرد را نبرد و در این زمینه فرهنگسازی کند.

 

 این کارشناس دینی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله میرسجادی گفت: اگر می خواهید عالمی را بشناسید، از بیت و خانه ای که تربیت شده بشناسید، محبوبیت، تلاش های علمی، اساتیدی که در نجف واصفهان از آنها تلمذ کردند و نیز موقعیت علمی فوق العاده همه نشان از جایگاه بالایی آیت الله میرسجادی است.

 

وی تصریح کرد:آیت الله مجتهدی(ره) در مورد آیت الله میرسجادی فرمودند که افتخار حوزه ما به حضور شما در این حوزه است. آنچه که موجب جذب مردم به این مسجد و آیت الله میرسجادی شده است، اخلاق، اخلاص، رسیدگی به امورات مردم، مردم داری و معنویت وی بوده است که باید الگویی برای دیگر علما باشند.

 

آیت‌الله سید محمدحسین میرسجادی، فرزند علامه سید عبدالعلی بادکوبی در سال ۱۳۱۷ (هـ ش) برابر با ۱۳۵۷ (هـ ق) در نجف اشرف به دنیا آمد.وی در کودکی پدرش را از دست داد و تحت سرپرستی مادر قرار گرفت. محمدحسین پس از طی دوره ابتدایی، در ۱۳ سالگی به تحصیل علوم دینی در حوزه پربار نجف پرداخت.

 

آیت‌الله سید محمدحسین میرسجادی مقدمات علوم حوزوی را نزد بزرگانی چون ‌آیت‌الله شیخ محمدعلی مدرس افغانی و شیخ علی‌اصغر اراکی آموخت. دروس سطوح عالیه را از محضر حضرات: شیخ حسین دهاقانی، شیخ محمدعلی سرابی، شیخ محمدتقی آل وادی، شیخ مجتبی لنکرانی و شیخ صدرا بادکوبه‌ای فرا گرفت.

 

یادآور می شود، سلسله همایش ستارگان محراب« نکوداشت آیت الله میرسجادی»، همراه با پخش مستندی از زندگی این عالم و مداحی مرتضی طاهری در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه خبرگزاری شبستان اصفهان نمایشگاه کتاب سفر رئیس جمهور روز پرستار همایش ستارگان محراب ستارگان محراب مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!

به‌دنبال عدم موافقت ایکس با حذف ویدیوهای مربوط به یک حمله در سیدنی، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را یک «میلیاردر متکبر» نامید.

به گزارش دیجیاتو، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدیو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را یک حمله تروریستی خوانده است، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که آقای ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک در این‌ باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا]تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس]تنها پلتفرم راستگو است.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسیر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!