Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به مراحل نهایی رسیده است و پس از طی مراحل بعدی عملیاتی خواهد شد.

محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت یازدهم و دوازدهم سال های اخیر مطالعات عمیق و جدی برای حل مشکل کم آبی و تامین آب مورد نیاز را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بررسی وضعیت آب های ژرف در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و بیان کرد: بارورسازی ابرها از دیگر راه هایی بوده که همواره بر آن توجه شده است.
استاندار خراسان گفت: انتقال آب از دریای عمان مهمترین طرح بوده که مطالعات این طرح به مراحل نهایی رسیده و جلسه ای که به همین منظور اخیرا با حضور معاونان عمرانی استانداری های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، مدیران آب منطقه ای و مشاوران طرح انتقال آب در زاهدان برگزار شد، مصوبات خوبی در برداشت.
وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد مطالعات نهایی به وزارت نیرو ارسال شود و در بازه زمانی مشخص نظر کارشناسی و فنی خود را اعلام کنند.
معتمدیان گفت: همچنین مصوب شد برای اجرای عملیات، شورای سیاست گذاری و کمیته تخصصی اجرایی به منظور نظارت بر روند عملیاتی تشکیل شود.
وی افزود: در ادامه مصوب شد جمع بندی جلسه با امضای سه استاندار برای طی کردن مراحل بعدی به وزارت نیرو و کمیسیون عمران ارسال شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مسافت لوله گذاری این طرح که از دریای عمان و چابهار شروع شده، یکهزار و 590 کیلومتر است که در برنامه زمانی پیش بینی شده پنج ساله به اتمام می رسد.
وی با اشاره به مشکل آب و خشکسالی های پی در پی خراسان جنوبی گفت: امیدواریم براساس برنامه پیش بینی شده طرح انتقال آب از دریای عمان، با شروع اجرای عملیات این طرح در سال جاری تا سه سال آینده آب به خراسان جنوبی و مرکز استان برسد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی نزدیک به 2 دهه با خشکسالی درگیر است و سومین استان کشور از نظر وسعت به شمار می رود.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب انتقال آب درياي عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد