Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، شیده معاونی مجری برنامه کودک کارش را از سال 59 و زمانی که 8 سال داشت با برنامه «بچه‌های انقلاب» در رادیو آغاز کرد. وی از سال 71 با گروه کودک شبکه‌یک همکاری کرد و از سال 83 تاکنون نیز در شبکه دو تلویزیون که به شبکه کودک و نوجوان نامگذاری شده است، حضور دارد.معاونی هم‌اکنون برنامه «آفتابگردون» این شبکه تلویزیونی را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا حالا نیست و برنامه اجرا نمی‌کند؟ سوالی بود که خبرنگار تسنیم از او پرسید؛ معاونی اینگونه پاسخ داد: سال 92 بازنشسته شدم و بنده را به عنوان جوانترین بازنشسته تلویزیون می‌شناسند. این روز ترجیحم خانه‌داری است؛ البته برای اجرای برنامه‌های مختلف دعوت می‌شوم اما نبودنم دلیل خاصی ندارد. 

معاونی با گلایه از وضعیت برخورد امروز تلویزیون با حوزه کودک، تصریح کرد: یکی از دردهای من به عنوان دغدغه‌مند حوزه کودک، معطوف‌شدن کودکان این سرزمین به انیمیشن‌های بیگانه و دور از فرهنگ و تمدن ماست. البته که فرزندان امروز هم تنوع‌طلب هستند و به خاطر تعدد شبکه‌های زیاد و برنامه‌ها بعضاً در دقایق ابتدایی برخورد با برنامه و حتی اسباب‌بازی‌ها می‌بینیم علاقه‌مند می‌شوند اما خیلی زود برایشان خسته‌کننده می‌شود. بچه‌ها کمتر در سن و سال کودکی جذب یک برنامه خاص می‌شوند. در این بین مقصر این گرایش شاید کم‌کاری رسانه‌ملی باشد. متأسفانه من با وجود احترام زیاد برای همکارانم، ولی ناگزیرم بگویم ادغام شغل بازیگری و اجرا یک اتفاق ناملموس در صداوسیماست. 

این مجری قدیمی کودک تلویزیون افزود: برایم ناراحت‌کننده است که می‌بینم شغل بازیگری و اجرا در تلویزیون، با هم ادغام شده است. چرا که این دو مقوله از هم جداست و به نظرمن بچه‌ها امروز نیاز به مجری دارند تا بازیگر! کسی که بتواند واقعاً مثل مادر و پدر با صحبت‌هایشان همچون گذشته بچه‌ها را به خود جذب کنند. یادم نمی‌رود که آن موقع فرزندان ما چقدر از مجریان حرف‌شنوی داشتند. اما امروز در حوزه کودک بیشتر از اجرا، بازیگری می‌بینیم. این میدان نیاز به ادابازی ندارد یا اصطلاحاً حرکات موزون! چرا که یک نوع حرکات و رفتاری از خودشان به نمایش می‌گذارند که مخاطب را جذب خودش نمی‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: آن زمان مجریان کودک حکم عزیزانی را داشتند که کودکان از آن‌ها به عنوان پدر و مادر دوم یاد می‌کردند. آنقدر پند و اندرزهایشان را گوش می‌کردند و  انجام می‌دادند که پدر و مادرها خودشان هم پای ثابت تماشای برنامه‌های کودک بودند. امروز واقعاً جای آموزش دادن به کودکان در تلویزیون ما خالی است.  برنامه‌های زنده اثر بیشتری داشتند و امروز به ساخت برنامه‌های تولیدی روی آوردیم. فرزندان ما کمتر می‌توانند با چنین برنامه‌هایی همزادپنداری کنند. یا کارتن‌هایی نشان می‌دهیم که همه وارداتی و خارجی هستند و شخصیت‌هایشان جای الگوگیری برای مخاطبین نمی‌گذارد. الان همه برنامه‌هایمان عمدتاً خشونت و قدرت‌طلبی را به کودکان می‌آموزد و مأمنی برای نمایش تیر و تفنگ‌هاست نه آموزش و فراگیری به کودکان. امیدواریم به سمت آموزش و مهارت‌آفرینی توأمان با جاذبه و تأثیر حوزه کودک در تلویزیون برگردیم. 

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات

ساعت پخش زنده دیدار تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل گهرسیرجان، ملوان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، فولاد، هوادار، ذوب آهن، صنعت نفت آبادان وآلومینیوم اراک در لیگ برتر همچنین دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ‌های اروپا از شبکه سه و ورزش، سایت آنتن و آپارات مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای مهم فوتبال امروز دنبال می‌شود که ساعت و لینک پخش همه این دیدارها در ادامه آمده است:

ساعت پخش زنده فوتبال امروز چهارشنبه

لیگ برتر ایران (هوادار - صنعت نفت آبادان) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (تراکتور - استقلال) ساعت ۱۷:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

لیگ برتر ایران (مس رفسنجان - گل گهرسیرجان) ساعت ۱۷:۴۵؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (ذوب آهن - نساجی مازندران) ساعت ۱۸:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (استقلال خوزستان - ملوان) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه ورزش

لیگ برتر ایران (آلومینیوم اراک - فولاد) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن

لیگ برتر ایران (پرسپولیس - سپاهان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

جام ریاست جمهوری امارات (النصر دبی - شباب الاهلی امارات) ساعت ۱۸:۵۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

جام حذفی عربستان (النصر - الخلیج) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

لیگ قهرمانان اروپا (دورتموند - پاری سن ژرمن) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 749604

دیگر خبرها

  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن‌ از تلویزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج ‌از تلویزیون +شبکه سه و پخش آنلاین
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۱‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات