Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اداره تذکره الکترونیک تاکید کرد که سه تا پنج سال دیگر تذکره های کاغذی از اعتبار ساقط می شود و تمامی شهروندان کشور باید تذکره الکترونیک دریافت نمایند.

 

«روح الله احمدزی»، سخنگوی اداره تذکره الکترونیک در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مراحل اجرای طرح توزیع تذکره های الکترونیک گفت: اداره ثبت احوال نفوس، مراکز سیار توزیع تذکره های الکترونیک را در 11 وزارتخانه ایجاد کرده بود که تاکنون بیش از ۷۵ هزار تذکره صادر شده است و قرار است این مراز سیار به زودی به 11 وزارتخانه دیگر منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدزی تاکید کرد که بر اساس پیشبینی ها، سه تا پنج سال دیگر تمامی شهروندان کشور باید تذکره الکترونیک خود را دریافت کنند زیرا پس از این مهلت، تذکره کاغذی از اعتبار ساقط خواهد شد.

سخنگوی اداره شناسنامه های الکترونیک افزود که به زودی مراکزی در هرات و ننگرهار نیز برای توزیع تذکره های الکترونیک فعال خواهد شد تا شهروندان این ولایت ها و ولایت های همجوار نیز تذکره خود را دریافت کنند.

روح الله احمدزی تاکید کرد که روند صدور تذکرهه ای الکترونیک بسیار پیچیده و سخت است تا مبادا شهروند دیگر کشورها تذکره افغانستان را دریافت نمایند. به گفته وی، متقاضیان تذکره الکترونیکی علاوه بر داشتن تذکره کاغذی، باید از دو شهروند افغان (یا کارمند دولت یا وکیل گذر) و یک شهروند دیگر تاییدی همراه با کپی تذکره و عکس به همراه داشته باشد.

وی نقش تذکره های الکترونیک را در پیشبرد امور جاری کشور خصوصا تامین امنیت مهم ارزیابی کرد و افزود که این طرح یکی از عناصر کلیدی حکومتداری الکترونیک به شمار می رود و در زمره اولویت های دولت است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناسنامه های الکترونیک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود