Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:07:02 GMT

ایمن سازی فضای مجازی با مدیریت فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۹۶۰

ایمن سازی فضای مجازی با مدیریت فرهنگی

تهران- ایرنا- شبکه‌های اجتماعی بستری برای اطلاع‌رسانی محسوب می شوند که بخشی از نیازهای ارتباطی را برآورده می کنند. بنابراین فضای مجازی، خواسته ها و نیازهای جامعه را به مسوولان انتقال می دهد و از این طریق عرصه ای را برای تعامل فرهنگی فراهم می سازد و از چالش های جامعه می کاهد.

به گزارش گروه اطلاع رسانی ایرنا؛ «گستردگی فضای مجازی در زندگی روزمره، رشد و توسعه اجتماعی- فرهنگی در سایه توجه به آموزش و پرورش و اتخاذ تمهیدات ویژه برای کودکان کار» از جمله مهمترین موضوعات اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود که در مطبوعات امروز (چهارشنبه) برجسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** گستردگی فضای مجازی در زندگی روزمره
گستردگی فضای مجازی در زندگی امروز به موضوعی تبدیل شده است که زندگی بدون این فضا قابل تصور نیست. آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی های آموزشی از جمله خصوصیات این شبکه های اجتماعی هستند که در برخی مواقع این فضاها آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال دارند. از این رو برای قانونمند کردن فضای مجازی نیاز به نگاه نهاد محور مسوولان و مدیران این عرصه است.

روزنامه «ایران» با درج یادداشتی با عنوان «تجربه ای موفق در ارتباط مجازی» نوشت: شکل گیری اینترنت و شبکه های اجتماعی موجب شده است که برخی مشکلات در جامعه ایران برجسته شود. اولین مشکل امکان ناپذیری ادامه وضع رسانه ای سابق که به صورت یک سویه بوده است. بنابراین نظام اجتماعی و سیاسی ما چاره ای ندارد که در سیاست رسانه ای خود تجدید نظر کند. این واقعیت ناخرسند کننده را در هر حادثه ای می بینیم. مشکل دوم در نحوه پاسخگویی مسولین در فضای مجزی است. مسوولین ما چون تا کنون با رسانه های آزاد و پرسشگر مواجه نشده اند، یک سویه و غیرمسولانه پاسخ می دادند و کسی هم نبود که آنان را به چالش جدی بکشد.

در ادامه این یادداشت، می خوانیم: مشکل بعدی در ناآشنایی مسولین کشور با مخاطبان فضای مجازی است. مخاطبانی که بسیاری از آنان ناشناخته هستند. متل می گویند دست می اندازند و حتی شوخی می کنند. ولی این همه ماجرای فضای مجازی نیست، بلکه هسته اصلی آن بسیار جدی و اثر گذار است. چون مخاطب را نمی شناسند از پاسخ او ناراحت می شوند یا از ادبیاتی سود می جویند که مطلوب مخاطب نیست به همین علت پس از مدتی که به فضای جازی می آیند، خسته می شوند و عطای آن را به لقایش می بخشند. فضایی که در بدو ورود به آن به نسبت جذاب است ولی در ادامه خسته کننده می شوند.

روزنامه «اعتماد» در یادداشتی با عنوان «خلق سرمایه ‌اجتماعی» که به قلم سینا قنبرپور نگاشته شد، می خوانیم: شبکه‌های اجتماعی فرصتی رقم‌ زده‌اند که بیش از هر زمان دیگری به ما اشتباهاتمان را می‌نمایانند. بستر شناخت رفتارهای غلط و اصلاح آن رفتارها را به وجود آورده‌اند. اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند هیچگاه فیلم مجبور کردن دو کودک‌ کار به خوردن گل ‌نرگس منتشر نمی‌شد و هیچگاه چنین رفتاری تقبیح نمی‌شد. اگر فرصت انتشار فیلم‌هایی از این دست در اینستاگرام یا تلگرام یا توییتر نبود هیچگاه وزیر تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی به سرعت از چنین آسیب ‌اجتماعی با خبر نمی‌شد و به سرعت در برابر آن موضع ‌نمی‌گرفت که باید با مرتکب رفتار زشت با کودکان به ‌شدت برخورد کرد تا جامعه حریم کودکان کار را محترم بشمارد و در قبال آن حساس باشد.

در ادامه این یادداشت آمده است: اگر شبکه ‌های اجتماعی نبودند هیچگاه نمی‌فهمیدیم ماموران شهرداری‌ فلان شهر و شهرستان با دستفروش‌ها چگونه رفتار می‌کنند و با دو آسیب ‌اجتماعی مواجهیم یکی دستفروشی و دیگری رفتار نادرست با دستفروشان. به تصویر کشیدن آسیب‌های اجتماعی، نمایان کردن واقعیتی ‌است که پیش‌تر منکرش می‌شدیم یا به سختی باورش می‌کردیم. حتی آن ماجرای تلخی که در سیرجان روی داد و ما را در برابر واقعیتی قرار داد که در آن پسری جوان، دختری را به خانه‌باغی کشانده بود و از ضرب و شتم او فیلم گرفته و منتشر کرده ‌بود. شبکه‌های اجتماعی حتما مضرات بسیاری هم دارند. اما از یک نظر خودمان را به خودمان نمایانده‌اند و کمک کرده‌اند از به‌ کار بردن بسیاری صفات قدسی و عالی از خودمان بکاهیم و خوب در کار خودمان بنگریم که چنینیم.

روزنامه «راه مردم» در مطلبی با عنوان «راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست» به گفت وگو با حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس ، پرداخت و نوشت: راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست، مردم و جوانان باید از ظرفیت‌ها و خدماتی که این عرصه در اختیارشان می‌گذارد، برخوردار باشند. مرزهای فضای مجازی با توجه به اقتضائات و شرایط حاکم بر این فضا متفاوت است. باید به این سوال پاسخ داد که مخاطبِ محتوای عرضه شده در فضای مجازی شهروندان ایرانی هستند یا شهروندان جهانی که به نظر بنده باید به هر دو عرصه توجه کرد. از یک سو با توجه به انتظاری که دنیا از گفتمان انقلاب اسلامی دارد باید در فضای مجازی رویکرد آفند داشت و از سوی دیگر در مقابله با تهاجمات دشمن باید رویکرد پدافند اتخاذ کرد. باید به شبهاتی که دشمنان جمهوری اسلامی برای مردم و جوانان ایرانی طرح می‌کنند ورود کنیم. در کنار آن به دلیل بن‌بستی که در حوزه ‌های فکری – اعتقادی برای دنیا به وجود آمده جهان منتظر ارائه راه‌ حل‌های ایران برای خروج از این بن ‌بست ‌هاست.

در ادامه این گفت وگو آمده است: اگر به رفتار مقام معظم رهبری نگاه شود،‌ ایشان هم به مسائل داخلی نگاه می‌کنند و هم جوانان غربی را مورد غفلت قرار نمی‌دهند و هر از گاهی پیام‌ها و سلسله مطالبی را متناسب با نیازها و مسائل آنان بیان می‌کنند. «فضای مجازی» فرصت بسیار خوبی است به شرطی که برنامه معلوم و قرارگاه مشخص داشته باشد، به نحوی که بتوان محتوای این فضا را نظم داد، به درستی هماهنگ کرد و رویکرد جبهه‌ای را بر آن اعمال کرد کرد. اگر نیروهای بسیجی در دوران دفاع مقدس رها بودند و سازماندهی نشده بودند و بدون سازماندهی عملیات می‌کردند قطعا اقدامات ‌شان نتیجه ‌بخش نبود. مسئله‌ای که در دفاع مقدس موجب عملیات‌های موفق و غرورآفرین شد، وجود قرارگاه و فرماندهی متمرکز بود. فرماندهان در قرارگاه، برنامه‌ریزی و تقسیم کار می‌کردند و ادوات و جنگ‌افزارها را بسته به اهمیت میدان‌های رزم در سراسر جبهه به خدمت می‌گرفتند و در پی آن فتوحاتی بود که در سراسر سالهای دفاع مقدس حادث شد.

** رشد و توسعه اجتماعی- فرهنگی در سایه توجه به آموزش و پرورش
آموزش و پرورش یکی از سازمان های بزرگ اجتماعی است که رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سایه این نهاد میسر می شود. چگونگی توزیع و تخصیص بودجه، ایجاد تسهیلات لازم، برنامه ‌ریزی برای تحول، نوسازی و بهتر شدن شرایط آموزش در واقع تجدید نظر اساسی در عملکرد گذشته و کنونی نظام آموزش و پرورش محسوب می شود زیرا در این صورت می‌توان با نگاهی نو و جامع عواملی را که سبب رکود فعالیت های فرهنگی و علمی شده است، شناسایی کرد.‌

روزنامه «صبح نو» با درج گزارشی با عنوان «کلاس‌ها آخر صف بودجه» به گفت وگو با قاسم احمدی ‌لاشکی، نایب‌رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت: حوادث و اتفاق‌های زیادی که در این چند وقت اخیر در مدارس برای دانش‌آموزان رخ داده است، موضوع تجهیز و ایمن‌سازی مدارس را بیش از پیش حائز اهمیت کرده است. حواس رسانه‌ها به این موضوع جلب شده و وزارت آموزش‌و‌پرورش نیز به‌دنبال ساخت‌و‌ساز کلاس‌های درس است. 107‌هزار مدرسه و 570‌هزار کلاس درس داریم و از این تعداد میزان قابل توجهی از آن‌ها این احتمال را بالقوه دارند که در آن‌ها اتفاق تلخی مانند شین‌آباد رخ دهد. 136‌هزار کلاس درس باید به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شوند و اگر هزینه تجهیز هر کلاس را 20میلیون تومان درنظر بگیریم، به 2700‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در فرانسه ابتدا بودجه آموزش‌و‌پرورش را کنار می‌گذارند و بعد به سراغ امور دیگر می‌روند. اما در ایران سرانه یک دانش‌آموز 25‌هزار و 800‌تومان است.

در ادامه این گفت وگو آمده است: بنابر آخرین آمارهایی که از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش منتشر شده است؛ بیش از سه‌هزار کلاس درس خشت و گلی و کانکسی در کشور وجود دارد، علاوه‌بر این حدود 136‌هزار کلاس درس هم وجود دارند که نیاز به تجهیزات دارند که ایمن‌سازی آن‌ها باید در اولویت امور سازمان نوسازی مدارس کشور قرار بگیرد. همچنین یک سوم مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ ساز احداث شده و این موضوع ریشه در تمدن غنی ایران اسلامی و برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی دارد که باید قدردان این موضوع باشیم. اختیار تصمیم‌گیری درباره بودجه‌ای که در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار می‌گیرد به ‌عهده خود این سازمان است و اولویت‌های ایمن‌سازی را خودش مشخص می‌کند. مسائل مربوط به استانداردسازی مدارس، سوخت، تجهیز مدرسه‌ها و ایمنی ساختمان‌ها از جمله مواردی است که اولویت‌هایش را خود این سازمان تعیین می‌کند. البته تأکید قانون بر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس الزاماً به معنای آن نیست که همه آن‌ها گازی شود؛ لذا ممکن است در مدرسه‌ای بخاری نفتی استفاده شود؛ ولی نگرانی از بابت ایمن بودن مدرسه وجود نداشته باشد.

روزنامه «قانون» با درج گزارشی با عنوان «آغاز خصوصی سازی آموزش» نوشت: پیشنهاد دولت برای پوشش 10 درصدی دانش آموزان در طرح خرید خدمات آموزشی در بودجه سال آینده، نگرانی و ابهام تازه ای را میان فرهنگیان همراه داشته است. این طرح که بنا دارد درآمدهایی برای وزارتخانه داشته و گوشه ای مشکلات مالی آن را بر طرف کند، اکنون و در حالی که هنوز به تصویب نهایی مجلسیان نرسیده ، واکنش های فرهنگیان را در پی داشته و متذکر شده اند این طرح می تواند اثرات سوء در نظام آموزشی کشور داشته باشد. سابقه طرح خرید خدمات آموزشی به سال 1393 بر می‌گردد که آموزش و پرورش به ناچار برای عبور از بحران کمبود معلم ناشی از سوءبرنامه ریزی نیروی انسانی در چند سال قبل‌تر، مجبور به ارائه پیشنهادی مبنی بر استفاده از خرید خدمات آموزشی شد. این پیشنهاد منجر به تصویب ماده 41 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند 1393 شد که در آن به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شد «به منظور پوشش کامل تحصیلی دانش آمـوزان لازم التعلـیم، در مناطقی که ظرفیت کافی در مدارس دولتی وجود ندارد نسبت به خرید خدمات آموزشی اقدام کند».

در ادامه این مطلب می خوانیم: سپردن بخشی از خدمات آموزشی به بخش خصوصی در حالی از سوی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده که در قانون، دولت مکلف به فراهم کردن زمینه‌های آموزشی دانش آموزان به طور رایگان تا پایان مقطع متوسطه است و خرید خدمات آموزشی به طور جدی در تناقض با قوانین موضوعه آموزش و پرورش است. دیروز نیز تعدادی از انجمن‌ها و سمن‌های فعال آموزش‌وپرورش در بیانیه‌ای، با اضافه شدن بندی به لایحه بودجه سال 1398 در خصوص اداره «سالانه 10 درصد دانش آموزان تحت پوشش طرح خرید خدمات» مخالفت کردند تا حواشی طرح تازه آموزش و پرورش جدی‌تر از همیشه شود.

روزنامه «کیهان» با درج گزارشی با عنوان «نگاه جهان سومی به آموزش و پرورش کشور» نوشت: اگرچه طی سال های بعد از انقلاب اسلامی، بودجه بخش آموزشی کشور در حد قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، اما با توجه به آرما ن های والا و اهداف عالی انقلاب اسلامی، انتظار می رفت در جمهوری اسلامی ایران نیز، بودجه این بخش شاهد یک رشد جهشی در جهت تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی به مفهوم واقعی آن باشد و این در حالی است که تامین مالی عرصه آموزش کشور همچنان با مشکل مواجه است و هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. طبق اصل‏ 30 قانون اساسی، دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: اتخاذ تدبیر جدید بدان معنا است که از این پس سیستم آموزشی بر خلاف اصل 30 قانون اساسی کشور، مجاز خواهد بود یا هزینه ها را از والدین دریافت نماید و یا با حذف مراحل گزینشی و اجتناب از ارائه آموزش تخصصی به معلمین خود، به راحتی از افراد فارغ التحصیل سایر دانشگاه ها و طبیعتا با حقوق ناچیز، برای امر خطیر و کاملا تخصصی آموزش و پرورش بهره ببرد. در واقع مفهوم دیگر رویکرد مورد اشاره این است که مدارس مجبورند، برای صرفه جویی در هزینه ها، نیروهای با سابقه را رد و نیروهای جوان و بی تجربه یا کم تجربه را جذب نمایند، که این موضوع نیز با سیاست ارتقاء منزلت و جایگاه معلم مغایرت دارد.

** اتخاذ تمهیدات ویژه برای کودکان کار
کودکان کار، کودکانی هستند که به دلیل مشکلات معیشتی و تنگناهای مالی سرپرستان خود یا به دلیل نداشتن سرپرست خود مجبور به تامین هزینه های زندگی و اغلب اعضای خانواده خویش هستند. پدیده کودکان کار محصول مناسبات ناکارآمد اقتصادی، فقر پایدار و کسری درآمد خانواده‌ها است، از این رو حذف آنها امکان پذیر نیست. بناب این تمهیداتی باید اندیشیده شود تا این کودکان نیز در کنار کار بتوانند از سایر حقوق مساوی برخوردار شوند.

روزنامه «آرمان» با درج گزارشی با عنوان «چرا با کودکان کار خشن برخورد می‌شود» می نویسد: رفتار نادرست با کودکان کار دامنه وسیعی دارد، از تک تک رانندگان خودرویی که با کودکانی که شیشه‌های آنها را پاک می‌کنند به تندی برخورد می‌کنند تا مسئولی که کودک گل فروش را به جرم دست‌فروشی مجبور به خوردن گل‌ها با ساقه، برگ و... می‌کند. سال‌‌هاست که کودکان کار در جامعه دیده شده‌اند و مساله بیرون ماندن این انسان‌ها از آموزش و تحصیل بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ایده‌ها و نظرهایی که فقط در گفتار باقی‌مانده و تاثیری بر روند زندگی کودکان کار نگذاشته است. تا جایی که با توجه به آمار و نگاهی به جامعه شاهد افزایش تعداد کودکان کار و ملزم بودن آنها به کار در ساعات بیشتر نسبت به گذشته هستیم.

در ادامه این مطلب آمده است: یک فعال حقوق کودک درباره نادرست بودن رفتار خشونت‌آمیز با کودکان و به خصوص کودکان کار به «آرمان» می‌گوید: خیلی خوب است که مسئولانی درباره این مساله موضع می‌گیرند، چون باید درباره این مساله برخورد قانونی صورت بگیرد و بخش مهم دیگر این است که برخوردهای بنیادی‌تری باید در این زمینه انجام شود. به گفته فرشید یزدانی چنین رفتاری با کودکان کار اتفاقی نیست، شاید فیلمبرداری و انتشار در فضای مجازی اتفاقی باشد، اما این سبک رفتاری است که به نوع‌های مختلف تکرار می‌شود و به نظرم برای جلوگیری از تکرار، نیازمند برخورد بنیادی‌تری است که بخشی از آن معطوف به آموزش‌هایی که باید در این زمینه داده شود و آگاهی‌هایی که باید در این زمینه به‌دست آید. اینجا بحث بنیادی‌تر از یک برخورد قانونی است البته برخورد قانونی باید وجود داشته باشد. در این مساله نه علیه فرد بلکه علیه شهرداری اعلام جرم شده است، رفتار شهردار هم مناسب نبود و بیشتر امری تبلیغاتی بود. اصلاح این رفتار نیاز به آگاهی رسانی جدی دارد، تا به آن وسیله بتوان مساله رفتارهای نادرست با کودکان کار را حل کرد.

روزنامه «همدلی» با انتخاب مطلبی با عنوان «نگاه قهری به کودکان کار پذیرفته‌شده نیست» به نقل از محمد شریعتمداری آورده است: برخورد قهرآمیز به خصوص با کودکان دردی را درمان نمی‌کند، باید با کودکان برخورد مهربانانه داشت و با افرادی که رفتار خشن دارند برخورد قانونی شود. نگاه عائله‌محور از دیدگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی این است که فرمودند: تصور کنید اگر شخصی آسیب دیده اجتماعی و معلول است و درجامعه زندگی می‌کند آن فرد عضوی از خانواده ما محسوب می‌شود. اگر این نگاه حاکم شود نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی هستیم و امیدوارم در سازمان بهزیستی کشور و با مدیریت جدید شاهد این تلاش شبانه‌روزی باشیم.

در ادامه این مطلب می خوانیم: تکیه بر شرکای اجتماعی یکی از برنامه‌های ما به شمار می‌رود چرا که بی‌تردید ما به تنهایی و تنها با تکیه بر منابع دولتی نمی‌توانیم مراکز مهم بهزیستی مانند این مرکز را اداره کنیم و حتما باید با تکیه بر شرکای اجتماعی این کارانجام شود. ما باید نقش تنظیم‌گر و تسهیل‌کننده داشته باشیم و خود را برای چنین شرایطی آماده کنیم. بسیار متاسفم از مرکزی بازدید می‌کنم که کمتر از 20 درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود. در مراکز این چنینی که طبق استانداردها ساخته شده، می‌توان با قراردادهای روشن با شرکای اجتماعی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و انجام کار خیر از این مراکز استفاده کامل کرد. باید ظرفیت صد درصد چنین مراکزی مورد بهره‌برداری کامل و جامع قرار گیرد و چنانچه مشکلی درقوانین و مقررات است باید سازمان بهزیستی کشور نسبت به حل آن اقدام کند. باید با شرکای اجتماعی رابطه تنظیم شود تا دیگر نبینیم که مرکزی با 20 درصد ظرفیت فعالیت کند. کیفیت کار در مراکز باید تحت نظارت ما باشد و حتما فرزندان مردم و افرادی که در این گونه مرکز فعالیت می‌کنند، امانت‌هایی نزد ما هستند که باید از آنان به خوبی مراقبت شود و آنان را به جایگاه مطلوبی برسانیم.

روزنامه «خراسان» با درج یادداشتی با عنوان «کودکان کار، زاییده ناکارآمدی مدیران» می نویسد: سیستم حاکمیتی و دولتی ما عادت دارد که ابتدا حاشیه‌ها درست شود و سپس بهای سنگینی از جیب مردم بپردازد در این مورد نیز پس از سال ها و ایجاد مشکلات اساسی در روابط اجتماعی دست به کار شدند و ساماندهی این کودکانی که در تولید هرآنچه که هستند هیچ نقشی نداشتند شدند و کم کم کلمه کودکان کار در فرهنگ عامه شکل گرفت. کودکانی که معلول مدیریت های خرد و کلان کشورمان بودند و قربانی بی کفایتی‌های کسانی که بی تعقل و تفکر و تخصص فقط ریاست کردند و اقتصادی را بنا نهادند که هیچ سنخیتی با تعاریف نظام اقتصادی جهان نداشت.

در ادامه این مطلب آمده است: پس از سال ها بازخورد آن سیاست ها، تولید قشری بود که تبدیل شدند به تفاله‌های گسل های طبقاتی که منجربه تولد طبقه نوکیسه‌ای شد که یک شبه راه صدساله را پیموده بودند و میلیاردرهایی شدند که باکمترین زحمت حجم عظیمی از پول های بادآورده دلالی را بالا و پایین می‌کردند! چه کسی به آقایانی که بینی‌شان را بالا می‌گیرند و خودشیفتگی از سر و رویشان می‌ریزد اجازه داده که به کودکان کار به چشم حقارت و غیرانسانی نگاه کند، چه کسی به خود اجازه می‌دهد که آنان را زیر پای منیت و بی فرهنگی خود له کند؟ کودکان کار را کدامین بی سیاستی‌ها، باندبازی ها، ادای انقلابی گری در آوردن‌ها، بی لیاقتی‌ها و نامدیریتی ها بوجود آورد؟ مردم؟ نکند که باز دراین زمینه هم مردم گناهکارند؟!! کودکان کار نتیجه تصمیم گیری های غلط و شتاب آلود و مغرضانه کسانی بود که با لطایف الحیل فراوان و باکمترین سواد و تخصص از نردبام مردم بالا رفتند.

پژوهشم**9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تحليل روزنامه ها اجتماعي و فرهنگي 26 دي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند