Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه افزایش تنش‌ها با پکن، پنتاگون گزارش جدیدی را منتشر کرده که در آن به نگرانی‌های آمریکا درباره افزایش انگیزه نظامی چین برای حمله احتمالی به تایوان خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات اطلاعات دفاعی ارشد آمریکا که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: اصلی‌ترین نگرانی ما این است که چین در حال ارتقاء تکنولوژی و تجهیزات نظامی‌ و اصلاح نحوه آموزش و توسعه نیروهایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر پکن اعتماد به نفس بیشتری در خصوص توانایی‌اش برای به راه انداختن یک درگیری منطقه‌ای به دست آورده است و رهبران پکن صریحا اعلام کردند که تجدیدنظر درخصوص خودمختاری جزیره تایوان اولویت اصلی‌شان محسوب می‌شود.

با این حال این مقام افزود: اگر چه چین می‌تواند به راحتی موشک‌هایی را به تایوان پرتاب کند، اما هنوز این توانایی نظامی را برای حمله موفقیت‌آمیز به این جزیره خودمختار که در سال ۱۹۴۹ میلادی در بحبوحه یک جنگ داخلی از چین جدا شد، ندارد.

انتشار این گزارش درست یک هفته پس از آن صورت گرفت که شی جینپینگ، رییس جمهور چین از ارتش آزادی‌ بخش خلق کشورش خواست تا برای مبارزه آمادگی داشته باشند. چین بار دیگر به آمریکا درباره توسعه هرچه بیشتر روابط نظامی‌اش با تایوان هشدار داده و تهدید کرده که اگر تایوان بر ادعای خودمختاری خود پافشاری کند، علیه این جزیره متوسل به زور خواهد شد. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ آمریکا اقدامات افزایشی برای تقویت روابط با تایوان انجام داده که شامل تمدید فروش تسلیحات و برقراری ارتباط میان مقامات می‌باشد.

در این گزارش جدید به طور گسترده به اقدامات چین برای به روزرسانی ارتش‌اش و توسعه عملیات‌هایش در سراسر جهان پرداخته شده است. این مقام اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: نگرانی اصلی ما این است که چین به نقطه‌ای برسد که در آن رهبرانش تصمیم بگیرند که برای درگیری‌های منطقه‌ای از جمله درگیری با تایوان از نیروی نظامی استفاده کنند.

در این گزارش جدید آمده است: منافع دیرینه پکن برای الحاق مجدد تایوان به این کشور و جلوگیری از هرگونه تلاش تایوان برای اعلام استقلال اصلی‌ترین انگیزه برای مدرن‌سازی ارتش چین بوده است. پیش‌بینی پکن مبنی بر این‌که ممکن است نیروهای خارجی در سناریوی تایوان مداخله کنند منجر به رشد و توسعه ارتش آزادی‌بخش خلق چین شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: با گذشت زمان ارتش آزادی‌بخش خلق چین احتمالا از نظر تکنولوژیکی بیش از پیش پیشرفت خواهد کرد به طوری که تجهیزات‌اش با دیگر ارتش‌های مدرن جهان قابل مقایسه خواهد بود. این شامل جنگنده‌ها، کشتی‌ها، سیستم‌های موشکی و توانایی‌های فضایی و سایبری پیشرفته می‌باشد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این مقام آمریکایی افزود: پکن همچنان با یک چالش مهم مواجه است، چرا که این کشور تلاش می‌کند تا تغییرات اساسی را در ارتش‌اش به وجود بیاورد. تاکنون چین عمدتا عملیات‌های منطقه‌ای کنترل شده و ماموریت‌های مقابله با دزدان دریایی انجام داده است. برای چین بسیار دشوار است تا نیروی مشترکی را تشکل دهد که قادر باشد عملیات‌های نظامی بزرگ و پیچیده در خارج از حوزه استحفاظی خود انجام دهد.

انتهای پیام

مترجم: سپیده هاشمی

دبیر: مهران ثنایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا تايوان جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره، در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم که با گذرگاه این منطقه که به همین نام است حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد، ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه به غزه بست.

پیش‌تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه نظامیان این رژیم در کرم ابوسالم سه نظامی این رژیم کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام عصر یکشنبه اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم و محوطه آن در نوار غزه را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۱۱ نظامی صهیونیست در جریان این حمله گردان‌های القسام اذعان کردند. برخی از این رسانه‌ها نیز به کشته شدن چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله اعتراف کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • تداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا