Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از منتقدان گفتند که خروج از سوریه اشتباه است چرا که به نفع ایران و روسیه خواهد بود. این منتقدان اما نمی‌توانند درس‌هایی را از چهل سال حضور نظامی امریکا در خاورمیانه نادیده گیرند. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- واقعیت آن است که حضور ارتش آمریکا در خاورمیانه لزوما به شکل‌دهی و جهت گیری سیاسی و شکل بخشی به ساختار جوامع منطقه کمکی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "نشنال اینترست" در مطلبی با انتقاد از حضور نظامی آمریکا در منطقه می‌نویسد: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اخیرا از خروج نیروهای امریکایی از سوریه و کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داد. بسیاری از منتقدان ترامپ که طرفدار مداخله امریکا در امور منطقه هستند، عدم اقدام شدید ترامپ علیه اسد را تحمل و نسبت به تمایل  او برای مذاکره با طالبان نیز سکوت کرده بودند به نظر می‌رسد اکنون از تصمیم اخیر ترامپ عصبانی شده‌اند. حتی پس از آن که ترامپ از تصمیم خود دفاع کرد و گفت ایران می‌تواند در سوریه هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، پمپئو وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی او با موضعی که برخلاف نظر ترامپ اتخاذ کردند بر ابهامات افزودند.



بیشتر بخوانید:
بهت‌زدگی از تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

برندگان خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه کدام بازیگران هستند؟

پشت‌پرده خروج آمریکا از سوریه چیست؟

سایت نزدیک به کنگره آمریکا خطاب به ترامپ: با بازگشت به "برجام"، امید را به خاورمیانه بازگردانید
واشنگتن‌پست: خروج نیروهای آمریکا از سوریه، تحقق رویای ایران بود| آمریکا عراق را هم ترک می‎کند؟

به نظر می‌رسد سیاست دولت ترامپ در مورد سوریه به وضعیت عادی از نظر سیاسی و وضعیت پرابهام از نظر استراتژیک رسیده است. علیرغم آنکه امریکا نیروهای خود را از شمال سوریه خارج می‌کند، بولتون به مقام‌های اسرائیلی اطمینان می‌دهد که خروج کامل امریکایی‌ها از سوریه مبتنی بر تحقق شروطی خواهد بود و پمپئو خواستار ایجاد ائتلافی علیه ایران می شود.

استعفای "جیمز متیس" وزیر دفاع امریکا در اعتراض به تصمیم ترامپ برای عقب‌نشینی از سوریه به نظر می‌رسد تمایل او را برای خروج از آن کشور کاهش داده است. بسیاری از منتقدان گفتند که خروج از سوریه اشتباه است چرا که به نفع ایران و روسیه خواهد بود. این منتقدان اما نمی‌توانند درس‌هایی را از چهل سال حضور نظامی امریکا در خاورمیانه نادیده گیرند.

حضور ارتش آمریکا در مطنقه لزوما باعث جهت‌گیری سیاسی و شکل‌دهی به آن و شکل بخشی به ساختار جوامع نشده است. عراق و افغانستان نمونه‌های آشکار این موضوع هستند؛ قدرت نظامی آمریکا نیز نتوانسته مانع از تصمیمات دیگر بازیگران در آن کشور شود. آمریکا در زمینه تاثیرگذاری بر معادلات لبنان و رفتار بازیگران فرقه‌ای در آن کشور شکست خورده است. آمریکا پس از دهه‌ها محاصره نظامی نتوانسته سیاست خارجی ایران را تغییر دهد. این استدلال که امریکا می‌تواند از کنترل خود بر شمال سوریه در دوران پس از جنگ برای خارج کردن ایران از سوریه استفاده کند صرفا در سطح نظری مطرح است و هیج راه روشنی برای اجرایی ساختن و عملیاتی کردن آن وجود ندارد.

این نشریه در پایان می‌نویسد: "بسیاری از گروه‌های مورد حمایت ایران متشکل از شهروندان سوری هستند. چگونه می‌توان آنان را از کشورشان خارج کرد؟ دولت سوریه نیز کارهای لازم را برای تضمین امنیت آن کشور انجام می‌دهد و منتظر خروج نیروهای امریکایی از سوریه خواهد ماند. واقعیت آن است که اکنون ایران و روسیه هستند که منافع سوریه را تامین می‌کنند و در سرنوشت آن کشور نقش مهمی در مقایسه با سایر قدرت‌ها ایفا می‌کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاورمیانه آمریکا دونالد ترامپ طالبان سوریه روسیه عراق افغانستان داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد