Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین با تأکید بر اینکه تبلیغ معارف دینی زکات در ترویج هر چه بیشتر زکات مؤثر است، اظهار کرد: مبلغانی که به منظور تبلیغ زکات اعزام می‌شوند، باید از معارف دینی زکات آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند مردم را از اهمیت این حوزه بیشتر آگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: زکاتی که مردم پرداخت می‌کنند، حسنه است و خداوند می‌فرماید کسانی که کار حسنه انجام می‌دهند، پاداشی بیشتر از آن دریافت می‌کنند و اینها معارف دینی ما است که می‌باید با جدیت بیشتری در جامعه تبیین شود.
امام جمعه قزوین افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید «كسي كه زراعت آخرت را بخواهد به او بركت مي‏‌دهيم، و بر محصولش مي‏‌افزائيم، و آنها كه فقط كشت دنيا را مي‏‌طلبند كمي از آن به آنها مي‏‌دهيم اما در آخرت هيچ نصيبي ندارند!».
نماینده ولی در استان قزوین ادامه داد: این وعده الهی است که اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا روی بیاورند، قطعاً بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏‌گشاییم و وعده الهی یقیناً محقق خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه بیان مسائل شرعی و فقهی بسیار مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: در منابع دینی تأکید شده است که اگر شخصی خمس مال خود را پرداخت نکند، اعمال عبادی او دچار مشکل می‌شود و خداوند اعمال او را نمی‌پذیرد و اگر این مسائل فقهی و شرعی را مردم با جزئیات بدانند یقیناً اثر می‌پذیرند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه مبلغان باید مسائل اخروی درباره «مال» را برای مردم شرح دهند، تأکید کرد: خداوند درباره چگونگی جمع کردن و هزینه کردن مال سؤال می‌کند و این مهم نشان می‌دهد حلال و حرام بودن مال، تنها در جمع کردن نیست بلکه هزینه آن نیز باید مورد توجه باشد.
رئیس شورای زکات استان قزوین در ادامه بر شناسایی و استفاده از فرصت‌های تبلیغی تأکید کرد و اذعان داشت: ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و طرح هجرت روستاها فرصت بسیار ارزنده‌ای هستند تا در امر تبلیغ زکات از ظرفیت آنها استفاده شود.
وی در ادامه اظهار کرد: باید از فرصت صدا و سیما، فضای مجازی و اصحاب رسانه در امر تبلیغ معارف دینی زکات استفاده کنیم و نتایج و برکاتی که پرداخت زکات در زندگی مردم جاری می‌کند، به مردم اطلاع‌رسانی شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ارائه گزارش دقیق و جامع از میزان جمع‌آوری و موارد مصرف زکات را ضروری دانست و تأکید کرد این گزارش هر فصل تهیه و به اطلاع مردم برسد.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین