Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در کشور خوشبختانه  بدهی بیمه سلامت در استان بوشهر مربوط به شش ماهه اول امسال  پرداخت و ۷۰ درصد مطالبه مربوط به ماه‌های مهر و آبان امسال مراکز تشخیصی درمانی دولتی  به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی گفت: در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده که پرداخت ها ی بیمه  تا این اندازه به روز شده باشد.

وی بیان کرد: حوزه سلامت حوزه خدماتی و نیاز اصلی و اساسی مردم است و نیاز است که همپوشانی بیمه ای و تجویز و هزینه‌های غیر ضروری  کنترل شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: امسال بر اساس تصمیم گرفته شده در کشور بنا شد  که دفترچه ها ی بیمه حذف و نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی و داروخانه ها استفاده و راه اندازی شود که این طرح در برخی نقاط کشور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و با دارابودن شرایط  مورد نظر شهرستان گناوه به عنوان پایلوت این کار در استان بوشهربرای اجرای این طرح اتنخاب شد و این طرح در این شهرستان اجرا خواهد شد.

رمضانی تصریح کرد:  در جلسه ای با پزشکان و داروسازان  و دستندرکاران که در شبکه بهداشت گرفته شد استقبال خوبی از این طرح  از سوی آنها صورت گرفت.

وی افزود: : برای اجرای این طرح زیر ساخت زیادی نیاز نیست و تنها دغدغه بحث اینترنت است که امیدواریم با دستورات فرماندار و همکاری سایر حوزه ها انجام شود.

وی در توضیح این طرح گفت: با راه اندازی این طرح هنگام مراجعه بیمار به مطب یا مراکز درمانی  با وارد کردن کد ملی در سیستم تمام اطلاعات از سامانه و بانک اطلاعاتی ما فراخوانی می شود و نوع ،اعتبار بیمه و مشخصات و تصویر و همه اطلاعات بیمه ای شخص مشخص میشود  و نوبت دهی می شود.

وی گفت: پس از آن اسم بیماربه لیست مراجعات پزشک منتقل می شود و پس از ورود به مطب پزشک و صدور و تایید نسخه توسط پزشک یک کد برای بیمار  صادر و گوشی بیمار ارسال می شود که بیمار می توند این کد را نگه دارد یا پزشک از روی نسخه  که حاوی این کد هم است پرینت بگیرد به بیمار دهد و اگر دارو داشته باشد باز هم  با ارائه این کد و کد ملی خود به داروخانه داروها را دریافت می کند.

وی گفت: حسن دیگراین است که اگر داروخانه ای یکی از داروهای بیمار را نداشته باشد بیمار بدون نیاز به مراجعه مجدد به پزشک می تواند از داروخانه دیگر داروی مورد نظر را با ارائه کد و کد ملی دریافت کند و نیاز به بازگشت به پزشک نیست.

وی گفت:با اجرای این طرح مراجعات  و هزینه ها کمتر و رسیدگی آنلاین برای ما برای کنترل و نظارت بیشتر می شود و بسیاری از خطاها کاهش می یابد و اگر بیمار دارای داروی باشد که با سایر داروها تداخل داشته باشد سیستم  هشدار تداخل داروها را هم به پزشک می دهد.

کد خبر 4514420

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سلامت شهرستان گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان

گزارش‌های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا، برخی از منابع مطلع می‌گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت.

 

آن‌ها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند.

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه‌ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت.

در همین خصوص علیرضا نجفی با تایید این خبر گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم.

در آخرین گزارش‌های دریافتی که به دست آمده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان