Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:31:52 GMT

تخلف دولت در پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۴۵۲۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیاتی از تخلف دولت در پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان را تشریح کرد.

به گزارش «تابناک»، هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پیشنهادات متعدد و مختلف نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی در سال 98، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده یارانه نقدی افراد پردرآمد و دهک‌های بالای درآمدی را حذف و از پرداخت یارانه نقدی معاف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای دقیق قوانین بالادستی و قوانین برنامه‌‌های توسعه، از سوی دولت باید به دقت انجام شود، اظهار داشت: وقتی قانونی از سوی مجلس تصویب می‌شود و روند قانونگذاری را با صرف ساعت‌‌ها زمان، طی می‌‌کند، می‌بایست اجزای آن به طور دقیق و شفاف از سوی مجری قانون اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت به ثروتمندان و دهک‌های بالای جامعه را تخلف آشکار دانست و گفت: دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده یارانه ثروتمندان را حذف کند اما با گذشت حدود 2 سال از اجرای قانون برنامه ششم، یارانه پردرآمدها حذف نشده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق می‌بایست نظارت دقیقی بر میزان پرداخت یارانه‌های نقدی و همین‌طور حذف یارانه نقدی ثروتمندان داشته باشد؛ البته پیشنهاداتی در این باره از سوی نمایندگان به کمیسیون تلفیق به منظور بررسی لایحه بودجه 98 ارائه شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس کمیسیون برنامه و بودجه دولت یارانه دولت یارانه ثروتمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم