Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ضريب نفوذ رسانه‌هاي الکترونيکي و شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه تبليغات به بالاي 85 درصد رسيده است. محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين افتتاحيه سومين کنفرانس ملي «ارتباطات، بازاريابي و برندينگ» در مرکز همايش‌هاي دانشکده مديريت دانشگاه تهران، با تاکيد بر اينکه «برند» را نمي‌توان مانند شعار از بالا به پايين انتقال داد، گفت: برندها عموما از پايين به بالا شکل مي‌گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطاني‌فر، ايجاد مطلوبيت در برندها را مقدمه جلب مقبوليت مردمي عنوان کرد و گفت: در اين صورت است که يک برند مي‌تواند علاوه بر ملموس بودن در گذشته و حال، براي آيندگان هم قابل لمس و درک باشد. بنابراين در حوزه برندينگ اگر مردم بر «نشان» ما صحه نگذارند، برند شکل نمي‌گيرد.
وي در تقسيم‌بندي رسانه‌ها بر اساس ساختار و کارکرد در حوزه تبليغات به رسانه‌هاي ابزاري (مانند بروشور و پوستر)، رسانه‌هاي نهادي (مانند شرکت‌هاي انتشاراتي، راديو و تلويزيون)، رسانه‌هاي گروهي و رسانه‌هاي فرانهادي (مانند خبرگزاري‌ها) اشاره و اظهار کرد: تبليغات هميشه از بستر رسانه‌ها به مخاطبين منتقل مي شود و حوزه ساخت برند به واسطه رسانه‌ها اتفاق مي افتد. امروز موضوع خبر و آگهي به شدت درهم آميخته و هيچ خبري بدون منافع شکل نمي‌گيرد؛ هيچ انتقال اطلاعاتي هم در عرصه پرفشار و سرريز، خبر نيست که منافعي اعم از سياسي، اقتصادي و ... پشت آن نباشد.
معاون مطبوعاتي در ادامه به بررسي کارکرد رسانه‌هاي مختلف در حوزه تبليغات پرداخت و گفت: راديو در ميان رسانه هاي تبليغي يکي از پرکاربردترين و متداول‌ترين ابزارها است و با وجود سنتي بودن هنوز تاثيرگذاري بالايي در تبليغات دارد به طوري که بر اساس نتايج پژوهش ها، 75 درصد مصرف کنندگان با شنيدن تبليغات راديويي تصوير آن را در ذهن خود مصور مي‌کنند. با وجود اينکه بسياري از کارشناسان با ظهور تلويزيون، از «مرگ راديو» سخن مي گويند اما همچنان راديو زنده است.
سلطاني فر با اذعان به اينکه تلويزيون همچنان در دنيا فراگيرترين رسانه است، تصريح کرد: با وجود اينکه تبليغات در سينما در اغلب کشورهاي جهان بسيار محدود است اما اين مديوم رسانه‌اي در ايران يکي از مهمترين وسايل تبليغ است. رسانه هاي چاپي نيز به دليل هزينه کمتر و سهولت بيشتر داراي جايگاه خاصي در عرصه تبليغات بوده اما به دليل مشکلات عديده طي ساليان اخير به تدريج در حال از دست دادن قدرت خود در عرصه تبليغات است و با روند رو به کاهش تبليغات چاپي مواجه هستيم.
وي به چالش کاهش تبليغات در حوزه رسانه هاي مکتوب اشاره و خاطرنشان کرد: زنگ خطر بزرگي براي رسانه‌هاي مکتوب به صدا درآمده است. جايگاه رسانه هاي چاپي به دليل جايگزيني حوزه تبليغات الکترونيک، به سرعت در حال کاهش است اما با اين حال هنوز جايگاه خود را دارد تبليغات اينترنتي که بعد از پيدايش تبليغات پيامکي و موبايلي شکل گرفت به دليل اينکه مزيت هايي نظير صوت، تصوير، حرکت و ديگر مزيت‌ها را به‌طور همزمان دارد به سرعت جايگزين تبليغات راديويي تلويزيوني و چاپي مي‌شود.
سلطاني فر خاطرنشان کرد: امروزه ضريب نفوذ رسانه‌هاي الکترونيکي و شبکه هاي اجتماعي در حوزه تبليغات به بالاي 85 درصد رسيده است.
گفتني است سومين کنفرانس ملي ارتباطات بازاريابي و برندينگ با سخنراني دکتر علي اکبر فرهنگي چهره ماندگار علم مديريت رسانه و محسن ميرزايي مولف مجموعه کتاب‌هاي 230 سال تبليغات بازرگاني در مطبوعات فارسي زبان که به تبيين گذشته، حال و آينده تبليغات ايران پرداخته است، سه شنبه 25 دي ماه در محل مرکز همايش‌هاي دانشکده مديريت دانشگاه تهران افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

یونس فاتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: یک هفته قبل از روز انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت امسال تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی افزود: هشت نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد چهار نفر در روز بیست‌ویکم اردیبهشت توسط مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان این حوزه انتخابیه به شش نفر خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه تبلیغات نامزدها تا ساعت ۸:۰۰ روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت) خواهد بود، ادامه داد: انتخابات در دور دوم به صورت تمام الکترونیکی و بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نشست آموزشی کاربران یارانه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در محل فرمانداری شهرستان تبریز برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود؛ بنابراین شمارش دستی در این مرحله صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 747815

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان