Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:50:36 GMT

روباتی که از هر انگشتش هزار هنر می ریزد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۲۰۴

روباتی که از هر انگشتش هزار هنر می ریزد

شرکت آمریکایی "اِنویدیا"(Nvidia) که یکی از غول‌های فناوری به شمار می‌رود، اکنون روباتی توسعه داده که واقعا نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، چرا که این روبات می‌تواند همانند یک فرد خانه دار عمل کند.

روباتی که شرکت انویدیا توسعه داده،  می‌تواند تمام کارها از تمیز کردن خانه تا غذا درست کردن را به تنهایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روبات مذکور "دستیار آشپزخانه"(Kitchen manipulator) نام دارد و می‌تواند اشیا را شناسایی کند. این روبات حتی قادر به باز و بسته کردن درب منازل و کمدها نیز است.

روبات "دستیار آشپزخانه" از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به منظور شناسایی اشیا استفاده می‌کند.

با هوشمندسازی بیشتر این روبات می‌توان از آن به عنوان یک آشپز در رستوران‌ها استفاده کرد.

روبات مذکور در آزمایشگاهی در شهر سیاتل ایالات متحده آمریکا طراحی و توسعه داده شد.

تمرکز آزمایشگاه بر روی "cobots" یا روبات‌هایی است که برای انجام کارهای پیچیده و کار در کنار انسان آموزش دیده‌اند.

از "cobots" می‌توان در کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، کمک به افراد معلول و در حال حاضر در خانه یا به طور خاص در آشپزخانه استفاده نمود.

همانطور که گفته شد این روبات از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تشخیص اشیا استفاده می‌کند. یادگیری ماشین سبب می‌شود که روبات بتواند همانند انسان سریع عمل کند و واکنش پذیر و سازگار باشد.

هدف روبات مذکور این است ظروف کثیف را شسته، اشیا را در مکان مخصوص‌شان قرار داده و در آشپزی نیز به افراد کمک کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف