Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@04:54:53 GMT

شناسایی دو باگ امنیتی در واتس اپ

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۴۲۴

شناسایی دو باگ امنیتی در واتس اپ

واتس‌اپ با دو باگ روبرو شده است. کاربران اندروید ادعا می کنند پیام های آنان ناگهان حذف می شود و کاربر دیگری ادعا می کند پس از خرید سیم کارت جدید، می تواند تاریخچه پیام صاحب قبلی را ببیند.

به نظر می رسد پیام رسان واتس اپ با دومین باگ در هفته جاری روبرو شده است. این باگ ها پیام های کاربران را در معرض خطر افشا قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین راستا «ابی فولر» یکی از کارمندان خدمات وب آمازون جزئیاتی نگران کننده از این شکاف در توئیتر به نمایش گذاشت. این شکاف امنیتی سبب می شود هنگامیکه فرد سیم کارت را می خرد، پس از وارد شدن به حساب کاربری  واتس اپ، پیام های صاحب قبلی آن روی نمایشگر موبایل ظاهر می شود.

هنوز مشخص نیست فولر تنها فردی است که با این مشکل مواجه شده است یا خیر.

فولر این مشکل را با جزئیات در حساب کاربری توئیتر خود توضیح داده است. 

البته به گفته فولر موبایل او کاملا نو است. فولر در پیامی در توئیتر نوشته است: با شماره موبایل جدیدم وارد واتس اپ شدم و تاریخچه پیام های شماره قبلی را می توانستم ببینم! به نظرم مشکلی وجود دارد. حال نمی دانم واقعا چند بار این موضوع اتفاق افتاده است؟ و اینکه آیا هر کسی که شماره موبایل قبلی مرا در اختیار دارد، می تواند به تاریخچه واتس اپ من هم دسترسی داشته باشد؟

این درحالی است که طی روز های گذشته کاربران واتس اپ از حذف شدن ناگهانی پیام هایشان در دستگاهه ای اندروید شکایت داشتند.

 به نظر می رسد این اختلال فقط در موبایل های اندروید می افتد و پیام های قدیمی و جدید را حذف می کند.

نخست تصور می شد پیام ها به دلیل وجود یک باگ حذف می شوند اما واتس اپ این موضوع را تایید نکرده است./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جدا از اینکه رضا عنایتی در تصمیمی جالب مقابل مس رفسنجان در جام حذفی تعداد زیادی از بازیکنان جوان و گمنام را در ترکیب اصلی قرار داد، حضور یک بازیکن در ترکیب این تیم قابل توجه بود.

علی اصغر صادقی‌نسب بازیکن رفسنجان که در چند سال گذشته عضو مس بود و نیم فصل به جمع خودروسازان پیوست، امروز در شهر خودش فیکس شد. صادقی‌نسب که در بازی قبلی دوتیم در لیگ برتر به صورت تعویضی شانس حضور مقابل تیم سابق خودش را به دست آورده بود، امروز از سوی سرمربی پیکان غافلگیر شد و در ترکیب اصلی قرار گرفت.

این هافبک 23 ساله که در تیم امید هم شاگرد رضا عنایتی بود، در مرکز  میدان عملکرد خوبی در ترکیب خودروسازان داشت و توانست انتظارات را برآورده کند. جالب اینکه او در حالی مقابل مس به میدان رفت که همچون بازی قبلی خانواده‌اش در استادیوم بودند و نظاره‌گر بازی این بازیکن رفسنجانی شدند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی